REGIONY & SINGLE
Poniżej znajdziecie wszystkie regiony składające się na Bike Park BigFoot Works wraz z opisami singli i ich skalą trudności
REGIONY & SINGLE
Poniżej znajdziecie wszystkie regiony składające się na Bike Park BigFoot Works wraz z opisami singli i ich skalą trudności.
BAJKOWE
Rejon położony między płotem Oliwskiego ZOO a Czarnym szlakiem turystycznym (potok Rynarzewski). Na trasy prowadzi podjazd odbijający od Czarnego szlaku (skręt w lewo około 400m od skrzyżowania dróg leśnych). Na początek tras można również dostać się szlakiem Garbaty odbijającym od okolic Singla DH. Trasy mają swój początek u szczytu góry znajdującej się przy płocie ZOO. Z racji specyficznego położenia, miejsce startu oferuje piękne widoki na dolinę drogi Spacerowej. Jest to jeden z bardziej technicznych rejonów BFW. Prosimy o nieparkowanie samochodów w rejonie szlabanów na ulicy Spacerowej. Można zostawić samochód w okolicy ZOO lub w okolicy Kuźni wodnej.
MOTYLA NOGA
Techniczna trasa z elementami flow. Początek wspólny z Kornikiem, Ryjkiem oraz Gajowym. Trasa wiedzie granią na której znajdujemy dwie szybkie hopy oraz mały stepup. Następnie ostry zakręt w lewo i techniczny trawers rozdzielający się na 2 warianty, lewy łatwiejszy oraz prawy trudny. Wariant prawy zaczyna się trudnym acz nie wysokim dropem na zakręcie, następnie po serii zakrętów wyjeżdżamy na kładkę-gap i łączymy się z łatwym wariantem. Końcówka to seria przyjemnych zakrętów w klimatycznym lasku. Na końcu opcjonalny średni drop z pniaka wychodzący na drogę – krótkie dohamowanie!
- Dojazd: od płotu ZOO, na wprost przez siodło, pierwszy wariant na prawo..
- Przeszkody: średnie dropy, hopki, kładka-gap oraz techniczny drop na ściance
- Poziom trudności: średni-zaawansowany T4/T5 (łatwiejszy wariant T3/T4)
- Długość: 535m
GAJOWY
Techniczna trasa typu flow. Początek wspólny z Kornikiem, Ryjkiem oraz Motylą Nogą. Po dostaniu się na drugi wierzchołek skręcamy drugą ścieżkę od prawej. Trawersujemy zbocze pokonując serię małych gapów i hopek. W dalszej części czeka nas seria 3 nawrotek – zakręty są techniczne, usiane korzeniami – to najtrudniejszy element trasy. Dalsza część to już czyste flow, przyjemne bezpieczne hopy i wypadamy na drogę (uwaga trzeba zwolnić i upewnić się, że droga jest wolna!).
- Dojazd: od płotu ZOO, pierwszy wariant na prawo..
- Przeszkody: średnie dropy, hopki oraz techniczny zakręty na zboczu
- Poziom trudności: średni T4
- Długość łączna (od samej góry): 635m
RYJEK
Techniczna trasa typu flow. Początek wspólny z Kornikiem, Gajowym oraz Motylą Nogą. Po dostaniu się na drugi wierzchołek skręcamy trzecią ścieżkę od prawej. Początek to 2 bardzo przyjemne, dość duże dropy, następnie dojeżdżamy do najtrudniejszego elementu na trasie, ścianki z dropem. Pokonanie tego elementu “piecem” dostarcza niezapomnianych przygód. Końcówka to podobnie jak na Gajowym czyste flow i wypadamy na drogę podjazdową (uwaga trzeba zwolnić i upewnić się, że droga jest wolna!).
- Dojazd: od płotu ZOO, pierwszy wariant na prawo..
- Przeszkody: średnie dropy, hopki oraz techniczny drop na ściance
- Poziom trudności: średni T4
- Długość łączna (od samej góry): 510m
KORNIK
Trasa typu flow. Początek wspólny z Ryjkiem, Gajowym oraz Motylą Nogą. Po dostaniu się na drugi wierzchołek skręcamy w pierwszą ścieżkę po lewej stronie. Całość trasy to przyjemne nawroty na zboczu (jeden dłuższy na ściance T3), gdzie nie gdzie wzbogacona o małe dropy oraz muldy. Trasa jest dość szybka ale zarazem odpowiednia do doskonalenia swoich umiejętności.
- Dojazd: od płotu ZOO, pierwszy wariant na prawo..
- Przeszkody: małe dropy, hopki oraz techniczny zakręty.
- Poziom trudności: momentami T4
- Długość łączna (od samej góry):570m
FRAGLES
Techniczna trasa typu flow. Poza jednym technicznym zakrętem na ściance gdzie musimy nieco zwolnić, całość to “pełen piec”. Na trasie dropy z bezpiecznym szerokim lądowaniem, które pozwalają na najazd z dużą prędkością.
- Dojazd: od płotu ZOO, środkowy wariant między granią a Krecikiem.
- Przeszkody: średnie dropy, hopki oraz techniczny zakręty.
- Poziom trudności: zaawansowany T4
- Długość: 340m
KRECIK DH
Techniczna trasa z dość dużym spadkiem wysokości. Początkowo zabawowy charakter z serią dropów z bezpiecznymi lądowaniami prowadzi do gapa i kończy się kładką-gapem.
- Dojazd: od płotu ZOO, pierwszy wariant na lewo.
- Przeszkody: średnie dropy, gapy
- Poziom trudności: T5
- Długość: 496m
BAJKOWE
Rejon położony między płotem Oliwskiego ZOO a Czarnym szlakiem turystycznym (potok Rynarzewski). Na trasy prowadzi podjazd odbijający od Czarnego szlaku (skręt w lewo około 400m od skrzyżowania dróg leśnych). Na początek tras można również dostać się szlakiem Garbaty odbijającym od okolic Singla DH. Trasy mają swój początek u szczytu góry znajdującej się przy płocie ZOO. Z racji specyficznego położenia, miejsce startu oferuje piękne widoki na dolinę drogi Spacerowej. Jest to jeden z bardziej technicznych rejonów BFW. Prosimy o nieparkowanie samochodów w rejonie szlabanów na ulicy Spacerowej. Można zostawić samochód w okolicy ZOO lub w okolicy Kuźni wodnej.
MOTYLA NOGA (T5)
Techniczna trasa z elementami flow. Początek wspólny z Kornikiem, Ryjkiem oraz Gajowym. Trasa wiedzie granią na której znajdujemy dwie szybkie hopy oraz mały stepup. Następnie ostry zakręt w lewo i techniczny trawers rozdzielający się na 2 warianty, lewy łatwiejszy oraz prawy trudny. Wariant prawy zaczyna się trudnym acz nie wysokim dropem na zakręcie, następnie po serii zakrętów wyjeżdżamy na kładkę-gap i łączymy się z łatwym wariantem. Końcówka to seria przyjemnych zakrętów w klimatycznym lasku. Na końcu opcjonalny średni drop z pniaka wychodzący na drogę – krótkie dohamowanie!
- Dojazd: od płotu ZOO, na wprost przez siodło, pierwszy wariant na prawo..
- Przeszkody: średnie dropy, hopki, kładka-gap oraz techniczny drop na ściance
- Poziom trudności: średni-zaawansowany T4/T5 (łatwiejszy wariant T3/T4)
- Długość: 535m
GAJOWY (T4)
Techniczna trasa typu flow. Początek wspólny z Kornikiem, Ryjkiem oraz Motylą Nogą. Po dostaniu się na drugi wierzchołek skręcamy drugą ścieżkę od prawej. Trawersujemy zbocze pokonując serię małych gapów i hopek. W dalszej części czeka nas seria 3 nawrotek – zakręty są techniczne, usiane korzeniami – to najtrudniejszy element trasy. Dalsza część to już czyste flow, przyjemne bezpieczne hopy i wypadamy na drogę (uwaga trzeba zwolnić i upewnić się, że droga jest wolna!).
- Dojazd: od płotu ZOO, pierwszy wariant na prawo..
- Przeszkody: średnie dropy, hopki oraz techniczny zakręty na zboczu
- Poziom trudności: średni T4
- Długość łączna (od samej góry): 635m
RYJEK (T5)
Techniczna trasa typu flow. Początek wspólny z Kornikiem, Gajowym oraz Motylą Nogą. Po dostaniu się na drugi wierzchołek skręcamy trzecią ścieżkę od prawej. Początek to 2 bardzo przyjemne, dość duże dropy, następnie dojeżdżamy do najtrudniejszego elementu na trasie, ścianki z dropem. Pokonanie tego elementu “piecem” dostarcza niezapomnianych przygód. Końcówka to podobnie jak na Gajowym czyste flow i wypadamy na drogę podjazdową (uwaga trzeba zwolnić i upewnić się, że droga jest wolna!).
- Dojazd: od płotu ZOO, pierwszy wariant na prawo..
- Przeszkody: średnie dropy, hopki oraz techniczny drop na ściance
- Poziom trudności: średni T4
- Długość łączna (od samej góry): 510m
KORNIK (T4)
Trasa typu flow. Początek wspólny z Ryjkiem, Gajowym oraz Motylą Nogą. Po dostaniu się na drugi wierzchołek skręcamy w pierwszą ścieżkę po lewej stronie. Całość trasy to przyjemne nawroty na zboczu (jeden dłuższy na ściance T3), gdzie nie gdzie wzbogacona o małe dropy oraz muldy. Trasa jest dość szybka ale zarazem odpowiednia do doskonalenia swoich umiejętności.
- Dojazd: od płotu ZOO, pierwszy wariant na prawo..
- Przeszkody: małe dropy, hopki oraz techniczny zakręty.
- Poziom trudności: momentami T4
- Długość łączna (od samej góry):570m
FRAGLES (T4)
Techniczna trasa typu flow. Poza jednym technicznym zakrętem na ściance gdzie musimy nieco zwolnić, całość to “pełen piec”. Na trasie dropy z bezpiecznym szerokim lądowaniem, które pozwalają na najazd z dużą prędkością.
- Dojazd: od płotu ZOO, środkowy wariant między granią a Krecikiem.
- Przeszkody: średnie dropy, hopki oraz techniczny zakręty.
- Poziom trudności: zaawansowany T4
- Długość: 340m
KRECIK DH (T5)
Techniczna trasa z dość dużym spadkiem wysokości. Początkowo zabawowy charakter z serią dropów z bezpiecznymi lądowaniami prowadzi do gapa i kończy się kładką-gapem.
- Dojazd: od płotu ZOO, pierwszy wariant na lewo.
- Przeszkody: średnie dropy, gapy
- Poziom trudności: T5
- Długość: 496m
MALINOWE
Rejon położony wokół Czarnego szlaku turystycznego (od ROD Sopot do drogi Nadleśniczych). Ten szlak jest zarazem najwygodniejszą drogą podjazdową na początek tras. Po dojeździe do drogi Nadleśniczych skręcamy w lewo i następnie znowu w lewo, pierwsze single to Cygan (odbicie lekko w lewo) oraz Gruda (na wprost), która to jest zarazem drogą dojazdową do pozostałych singli (Gibon (w lewo po pierwszym dropie na zjeździe), Blant (po wjeździe na górę za dropem w lewo), Tsunami oraz Transfer (dwa kolejne odbicia w prawo), kontynuując jazdę po ostatnim lekkim podjeździe możemy skręcić w prawo na Gwizdek lub dokończyć jazdę Grudą).
GRUDA
Trasa typu flow. Jest ona zarazem dojazdówką do pozostałych singli w rejonie. Ze względu na to, że singiel ten jest umiejscowiony na grani wzniesienia – jest on mocno kondycyjny – po drodze czekają nas 4 podjazdy! Na trasie możemy spotkać średniej wielkości dropy (jednak gdy pojedziemy szybko spadek robi się większy!) oraz przyjemnie noszące hopy. Sama końcówka trasy robi się techniczna, jest stromo i “korzeniście”.
- Dojazd: od podjazdu Czarnym szlakiem skręcamy w lewo dojeżdżając do drogi Nadleśniczych.
- Przeszkody: średnie dropy oraz średnie hopki, techniczna końcówka.
- Poziom trudności: zaawansowany T4-T5
- Długość: 837m
CYGAN
Trasa techniczna. Sama końcówka trasy robi się techniczna, jest stromo.
- Dojazd: od podjazdu Czarnym szlakiem skręcamy w lewo dojeżdżając do drogi Nadleśniczych.
- Przeszkody: średnie gapy, dropy, techniczna końcówka.
- Poziom trudności: zaawansowany T5
- Długość: 428m
GWIZDEK
To trasa na której możemy spotkać wszystkie rodzaje przeszkód od technicznego dropa na ściance, poprzez hopki, ścianki, dropy, gapy i na stoliku kończąc. Zaczynamy od dropa i siłą rozpędu wpadamy na kolejną górkę, trawersuje zbocze oferując bardzo płynny przebieg trasy, na samym końcu zakończona stolikiem.
- Dojazd: wariant na prawo od Grudy, po ostatnim podjeździe.
- Przeszkody: małe dropy, korzenie, techniczne zakręty na stromiźnie.
- Poziom trudności: zaawansowany T4
- Długość: 600m
TSUNAMI
Bardzo płynna i szybka trasa. Właściwie można ją przejechać bez pedałowania. Jedna z bardziej zabawowych linii w całym regionie. Zaraz po pierwszym dropie krzyżuje się z Transferem oraz z Zielonym szlakiem (duża prędkość, trzeba zachować czujność!). Następnie po kolejnym dropie (można tu pobijać rekordy długości lotu 🙂 ) siłą rozpędu wtaczamy się na niewielkie wzniesienie, po kolejnym dropie trasa wiedzie niemalże cały czas prosto – ale bynajmniej nie jest nudno. Jest wąsko, są hopki, muldy, dropy. I kończymy przejazd w miejscu wylotu tras z regionów Ambony oraz Elektrycznych.
- Dojazd: wariant na prawo od Grudy, po największym podjeździe.
- Przeszkody: dropy oraz hopki
- Poziom trudności: T4
- Długość: 553m
TRANSFER
Bardzo płynna i szybka trasa. Zaczyna się serią band na stromiźnie bo za chwilę skrzyżować się z Tsunami oraz z Zielonym szlakiem (trzeba zachować czujność!). Wjeżdżamy do klimatycznego – ciemniejszego, krętego lasku. Po serii zakrętów dojeżdżamy do dwóch bezpiecznych stolików, idealnych do nauki skakania. Kończymy przejazd wąskim singlem usiamym korzeniami i wyjeżdżamy w miejscu wylotu tras z regionów Ambony oraz Elektrycznych.
- Dojazd: wariant na prawo od Grudy, po największym podjeździe (zaraz po skręcie na Tsunami).
- Przeszkody: małe dropy, korzenie, techniczne zakręty na stromiźnie.
- Poziom trudności: zaawansowany T3
- Długość: 448m
BLANT
Krótka techniczna trasa o sporym nachyleniu, z licznymi zakretami i korzeniami
- Dojazd: wariant w lewo od Grudy, po największym podjeździe.
- Przeszkody: korzenie, ujemne trawersy
- Poziom trudności: T5
- Długość: 214m
BELFER
Skill Park. W jego obrębie: m.in. krótka linia przeznaczona do podnoszenia skilla dla początkujących i średnio-zaawansowanych oraz osadzone znajdujące się na terenie przyległym elementy do podnoszenia umiejętności.
- Dojazd: Na skrzyżowaniu Transfera i Tsunami odijamy delikatnie w prawo
- Przeszkody: bandy, muldy, stoliki, mini pumptrack, niewielkie gapy
- Poziom trudności: średnio-zaawansowany T2/T3
- Długość samej linii: 200m
GIBON
Stroma techniczna ścieżka, niemalże naturalna. Duża ilość korzeni oraz technicznych zakrętów, które w połączeniu ze znacznym nachyleniem terenu mogą być wyzwaniem dla początkujących rowerzystów.
- Dojazd: pierwszy wariant na lewo jadąc Grudą.
- Przeszkody: średnie dropy, ścinka z korzeniami i kamieniami oraz techniczna końcówka.
- Poziom trudności: zaawansowany T4-T5
- Długość: 400m
RAKIETA
Szybka, częściowo flow, a częściowo techniczna ścieżka. Duża ilość ilość elementów skocznych oraz zakrętów, które mogą być wyzwaniem zarówno dla średnio-zaawansowanych jak i zaawansowanych rowerzystów.
- Dojazd: zaczyna się wspólnie z Tsunami, później po drugim dropie odbija w lewo.
- Przeszkody: średnie dropy, skoczna kładka, trawersy i bandy.
- Poziom trudności: zaawansowany T4-T5
- Długość: 500m
MALINOWE
Rejon położony wokół Czarnego szlaku turystycznego (od ROD Sopot do drogi Nadleśniczych). Ten szlak jest zarazem najwygodniejszą drogą podjazdową na początek tras. Po dojeździe do drogi Nadleśniczych skręcamy w lewo i następnie znowu w lewo, pierwsze single to Cygan (odbicie lekko w lewo) oraz Gruda (na wprost), która to jest zarazem drogą dojazdową do pozostałych singli (Gibon (w lewo po pierwszym dropie na zjeździe), Blant (po wjeździe na górę za dropem w lewo), Tsunami oraz Transfer (dwa kolejne odbicia w prawo), kontynuując jazdę po ostatnim lekkim podjeździe możemy skręcić w prawo na Gwizdek lub dokończyć jazdę Grudą).
GRUDA (T5)
Trasa typu flow. Jest ona zarazem dojazdówką do pozostałych singli w rejonie. Ze względu na to, że singiel ten jest umiejscowiony na grani wzniesienia – jest on mocno kondycyjny – po drodze czekają nas 4 podjazdy! Na trasie możemy spotkać średniej wielkości dropy (jednak jadąc szybko spadek robi się większy!) oraz przyjemnie noszące hopy. Sama końcówka trasy robi się techniczna, jest stromo i “korzeniście”.
- Dojazd: od podjazdu Czarnym szlakiem skręcamy w lewo dojeżdżając do drogi Nadleśniczych.
- Przeszkody: średnie dropy oraz średnie hopki, techniczna końcówka.
- Poziom trudności: zaawansowany T4
- Długość: 837m
CYGAN (T5)
Trasa techniczna. Sama końcówka trasy robi się techniczna, jest stromo.
- Dojazd: od podjazdu Czarnym szlakiem skręcamy w lewo dojeżdżając do drogi Nadleśniczych.
- Przeszkody: średnie gapy, dropy, techniczna końcówka.
- Poziom trudności: zaawansowany T5
- Długość: 428m
GWIZDEK (T4)
To trasa na której możemy spotkać wszystkie rodzaje przeszkód od technicznego dropa na ściance, poprzez hopki, ścianki, dropy, gapy i na stoliku kończąc.
Zaczynamy od dropa i siłą rozpędu wpadamy na kolejną górkę, trawersuje zbocze oferując bardzo płynny przebieg trasy, na samym końcu zakończona stolikiem.
- Dojazd: wariant na prawo od Grudy, po ostatnim podjeździe.
- Przeszkody: małe dropy, korzenie, techniczne zakręty na stromiźnie.
- Poziom trudności: zaawansowany T4
- Długość: 600m
TSUNAMI (T4)
Bardzo płynna i szybka trasa. Właściwie można ją przejechać bez pedałowania. Jedna z bardziej zabawowych linii w całym regionie. Zaraz po pierwszym dropie krzyżuje się z Transferem oraz z Zielonym szlakiem (duża prędkość, trzeba zachować czujność!). Następnie po kolejnym dropie (można tu pobijać rekordy długości lotu 🙂 ) siłą rozpędu wtaczamy się na niewielkie wzniesienie, po kolejnym dropie trasa wiedzie niemalże cały czas prosto – ale bynajmniej nie jest nudno. Jest wąsko, są hopki, muldy, dropy. I kończymy przejazd w miejscu wylotu tras z regionów Ambony oraz Elektrycznych.
- Dojazd: wariant na prawo od Grudy, po największym podjeździe.
- Przeszkody: dropy oraz hopki
- Poziom trudności: zaawansowany T4
- Długość: 553m
TRANSFER (T3)
Bardzo płynna i szybka trasa. Zaczyna się serią band na stromiźnie bo za chwilę skrzyżować się z Tsunami oraz z Zielonym szlakiem (trzeba zachować czujność!). Wjeżdżamy do klimatycznego – ciemniejszego, krętego lasku. Po serii zakrętów dojeżdżamy do dwóch bezpiecznych stolików, idealnych do nauki skakania. Kończymy przejazd wąskim singlem usiamym korzeniami i wyjeżdżamy w miejscu wylotu tras z regionów Ambony oraz Elektrycznych.
- Dojazd: wariant na prawo od Grudy, po największym podjeździe (zaraz po skręcie na Tsunami).
- Przeszkody: małe dropy, korzenie, techniczne zakręty na stromiźnie.
- Poziom trudności: zaawansowany T3
- Długość: 448m
BELFER SKILLPARK (T2-T4)
Skill Park. W jego obrębie: m.in. krótka linia przeznaczona do podnoszenia skilla dla początkujących i średnio-zaawansowanych oraz osadzone znajdujące się na terenie przyległym elementy do podnoszenia umiejętności.
- Dojazd: Na skrzyżowaniu Transfera i Tsunami odijamy delikatnie w prawo
- Przeszkody: bandy, muldy, stoliki, mini pumptrack, niewielkie gapy
- Poziom trudności: początkujący, średnio-zaawansowany T2/T4
- Długość samej linii: 200m
GIBON (T4-T5)
Stroma techniczna ścieżka, niemalże naturalna. Duża ilość korzeni oraz technicznych zakrętów, które w połączeniu ze znacznym nachyleniem terenu mogą być wyzwaniem dla początkujących rowerzystów. Trasa dojeżdża do Czarnego szlaku.
- Dojazd: wariant na lewo od Grudy, po największym podjeździe.
- Przeszkody: małe dropy, korzenie, techniczne zakręty na stromiźnie.
- Poziom trudności: zaawansowany T4-T5
- Długość: 400m
RAKIETA (T5)
Szybka, częściowo flow, a częściowo techniczna ścieżka. Duża ilość ilość elementów skocznych oraz zakrętów, które mogą być wyzwaniem zarówno dla średnio-zaawansowanych jak i zaawansowanych rowerzystów.
- Dojazd: zaczyna się wspólnie z Tsunami, później po drugim dropie odbija w lewo.
- Przeszkody: średnie dropy, skoczna kładka, trawersy i bandy.
- Poziom trudności: zaawansowany T4-T5
- Długość: 500m
BLANT (T5)
Krótka techniczna trasa o sporym nachyleniu, z licznymi zakrętami i korzeniami
- Dojazd: wariant w lewo od Grudy, po największym podjeździe.
- Przeszkody: korzenie, ujemne trawersy
- Poziom trudności: T5
- Długość: 214m
ZWIERZYNIEC
Rejon położony wokół Czarnego szlaku turystycznego (od ROD Sopot do drogi Nadleśniczych). Ten szlak jest zarazem najwygodniejszą drogą podjazdową na początek tras. Dogodnym dojazdem jest też część podjazdowa Nomada. Po dojeździe do drogi Nadleśniczych skręcamy w prawo i na najbliższym skrzyżowaniu ponownie w prawo, mijamy pamiątkowy kamień i jedziemy cały czas prosto. Niedaleko odbijają w prawo 2 single Chimera oraz Sfora. Jadąc zaś dalej zaczyna się zjazd a za nim skręcając w lewo podjeżdżamy Nomadem na grań z której odbijają po kolei: Borsuk (w lewo), Guziec (w lewo), Knur (w lewo) Prosiak (w prawo), Wataha (w prawo), Hiena (lewo), Szakal (na wprost), Żmija (odbicie od Szakala w prawo).
SFORA
Bardzo szybka trasa obfitująca w sporą ilość elementów skocznych na których możemy rozwinąć solidną prędkość. Można ją podzielić na 3 etapy. Pierwsza to bardzo szybki odcinek na grani z kilkoma bardzo szybkimi dropami. Druga część kilkoma profilami prowadzi nas na średniej wielkości drop z lądowaniem na ściance. Trzecia część to bardzo płynny trawers wyprowadzający nas na Czarny szlak podjazdowy.
- Dojazd: Pierwsze odbicie z grani na prawo, następnie wybieramy drugi skręt w prawo.
- Przeszkody: dropy
- Poziom trudności: T3/T4
- Długość: 492m
HIENA
Techniczna trasa typu flow. Zaczyna się dość techniczną ścianką z dwoma dropami, uwaga na luźną nawierzchnię! Następnie mamy już bardzo szybką i płynną trasę z kilkoma hopkami. Uwaga wylot trasy na drogę będącą dojazdem do ogródków działkowych, trzeba zachować ostrożność!
- Dojazd: po dojeździe na drugą grań odbijamy w pierwszy wariant na lewo (około 300m od początku grani).
- Przeszkody: dropy i hopki, stroma ścianka na początku.
- Poziom trudności: T3-T4
- Długość: 304m
CHIMERA
Chimera nie ukazuje swojego chimerycznego charakteru od początku, rozwija się dość leniwie, małymi dropami oraz małym gapem. Dojeżdżamy do rozwidlenia na szlaku, oba warianty są dość zaawansowane jednak prawa część jest znacznie trudniejsza. Oba warianty kończą się dropem, prawy – bardzo dużym dropem, lewy wariant jest mniejszy, lecz lądowanie na ściance może sprawić trudności początkującym rowerzystom. Po lądowaniu z dropów wtaczamy się rozpędem na górkę i skaczemy kolejnego dropa, następnie przecinamy część podjazdową Nomada. Wybierając kontynuowanie trawersem, trasa oferuje nam już czysty flow.
- Dojazd: Pierwsze odbicie z grani na prawo, następnie trzymamy się lewej strony.
- Przeszkody: gap, szeroka gama dropów od małych po duże, stroma końcówka.
- Poziom trudności: zaawansowany T5
- Długość: 573m
SZAKAL
Trasa poprowadzona głównie po trawersie, miejscami techniczna, obfitująca kilkoma ciasnymi i stromymi bandami, średniej wielkości dropami i gapami
- Dojazd: przy końcu grani Nomada jedziemy na wprost.
- Przeszkody: duża ilość elementów skocznych i band, techniczne elementy.
- Poziom trudności: T4
- Długość: 490m
WATAHA
Ścieżka o typowo flow charakterze, z licznymi zakrętami i niewielkimi elementami skocznymi.
- Dojazd: po dojeździe na drugą grań odbijamy w drugi wariant na prawo
- Przeszkody: niewielkie elementy skoczne
- Poziom trudności: T3
- Długość: 470m
PROSIAK
Ścieżka o typowo flow charakterze, bardzo naturalna, z licznymi zakrętami i niewielkimi elementami skocznymi.
- Dojazd: po dojeździe na drugą grań odbijamy w pierwszy wariant na prawo
- Przeszkody: niewielkie elementy skoczne
- Poziom trudności: T2-T3
- Długość: 400m
GUZIEC
Ścieżka o typowo flow charakterze, z licznymi zakrętami i niewielkimi elementami skocznymi.
- Dojazd: po dojeździe na drugą grań rozpoczynamy zjazd, następnie odbijamy w pierwszy wariant na lewo
- Przeszkody: średniej wielkości elementy skoczne
- Poziom trudności: T3/T4
- Długość: 710m
KNUR
Ścieżka o typowo flow charakterze, z licznymi zakrętami i elementami skocznymi.
- Dojazd: po dojeździe na drugą grań rozpoczynamy zjazd, następnie odbijamy w drugi wariant na lewo
- Przeszkody: średniej wielkości elementy skoczne
- Poziom trudności: T4/T5
- Długość: 510m
BORSUK
Singiel zaczynający się trudnym technicznym trawersem, później przechodząca w linię flow. Koniec linii przechodzi najpierw w Zagubioną Ścieżkę, a następnie w 280m Guźca co łącznie daje nam 710m linii.
- Dojazd: po dojeździe na drugą grań rozpoczynamy zjazd odbijając w pierwszy wariant na prawo
- Przeszkody: średniej wielkości elementy skoczne
- Poziom trudności: T5
- Długość: 430m+280m = 710m
ŻMIJA
Ścieżka XC, techniczne bandy na dużym nachyleniu
- Dojazd: wspólnym początkowym odcinkiem Szakala, następnie odbicie w prawo na pierwszym trawersie Szakala
- Przeszkody: korzenie, trudne bandy
- Poziom trudności: T5
- Długość: 150m
ZWIERZYNIEC
Rejon położony wokół Czarnego szlaku turystycznego (od ROD Sopot do drogi Nadleśniczych). Ten szlak jest zarazem najwygodniejszą drogą podjazdową na początek tras. Dogodnym dojazdem jest też część podjazdowa Nomada. Po dojeździe do drogi Nadleśniczych skręcamy w prawo i na najbliższym skrzyżowaniu ponownie w prawo, mijamy pamiątkowy kamień i jedziemy cały czas prosto. Niedaleko odbijają w prawo 2 single Chimera oraz Sfora. Jadąc zaś dalej zaczyna się zjazd a za nim skręcając w lewo podjeżdżamy Nomadem na grań z której odbijają po kolei Prosiak (w prawo), Wataha (w prawo), Hiena (lewo), Locha (prawo), Żmija (prawo), Szakal (na wprost).
SFORA (T4)
Bardzo szybka trasa obfitująca w sporą ilość elementów skocznych na których możemy rozwinąć solidną prędkość. Można ją podzielić na 3 etapy. Pierwsza to bardzo szybki odcinek na grani z kilkoma bardzo szybkimi dropami. Druga część kilkoma profilami prowadzi nas na średniej wielkości drop z lądowaniem na ściance. Trzecia część to bardzo płynny trawers wyprowadzający nas na Czarny szlak podjazdowy.
- Dojazd: Pierwsze odbicie z grani na prawo, następnie wybieramy drugi skręt w prawo.
- Przeszkody: dropy
- Poziom trudności: T4
- Długość: 492m
CHIMERA (T5)
Chimera nie ukazuje swojego chimerycznego charakteru od początku, rozwija się dość leniwie, małymi dropami oraz małym gapem (trzeba wyciągnąć rower aby przeskoczyć przez belkę). Dojeżdżamy do rozwidlenia na szlaku, oba warianty są dość zaawansowane jednak prawa część jest znacznie trudniejsza. Oba warianty kończą się dropem, prawy – bardzo dużym dropem (można stłumić i wylądować przed wypłaszeniem, lub nie hamować i zaliczyć solidny lot), lewy wariant jest mniejszy, lecz lądowanie na ściance może sprawić trudności początkującym rowerzystom. Po lądowaniu z dropów wtaczamy się rozpędem na górkę i skaczemy kolejnego dropa (uwaga wąsko na wybiciu!), następnie przecinamy część podjazdową Nomada (można odbić w lewo na podjazd lub kontynuować jazdę trawersem, trzeba zachować ostrożność!). Wybierając kontynuowanie trawersem, trasa oferuje nam już czysty flow.
- Dojazd: Pierwsze odbicie z grani na prawo, następnie trzymamy się lewej strony.
- Przeszkody: gap, szeroka gama dropów od małych po duże, stroma końcówka.
- Poziom trudności: zaawansowany T5
- Długość: 573m
GUZIEC (T3-T4)
Ścieżka o typowo flow charakterze, z licznymi zakrętami i niewielkimi elementami skocznymi.
- Dojazd: po dojeździe na drugą grań rozpoczynamy zjazd, następnie odbijamy w pierwszy wariant na lewo
- Przeszkody: średniej wielkości elementy skoczne
- Poziom trudności: T3/T4
- Długość: 710m
PROSIAK (T3)
Ścieżka o typowo flow charakterze, częściowo naturalna, z licznymi zakrętami i niewielkimi elementami skocznymi.
- Dojazd: po dojeździe na drugą grań odbijamy w pierwszy wariant na prawo
- Przeszkody: niewielkie elementy skoczne
- Poziom trudności: T3
- Długość: 400m
WATAHA (T3-T4)
Ścieżka o typowo flow charakterze, z licznymi zakrętami i niewielkimi elementami skocznymi.
- Dojazd: po dojeździe na drugą grań odbijamy w drugi wariant na prawo
- Przeszkody: niewielkie elementy skoczne
- Poziom trudności: T3
- Długość: 470m
HIENA (T3-T4)
Techniczna trasa typu flow. Zaczyna się dość techniczną ścianką z dwoma dropami, uwaga na luźną nawierzchnię! Następnie mamy już bardzo szybką i płynną trasę z kilkoma hopkami. Uwaga wylot trasy na drogę będącą dojazdem do ogródków działkowych, trzeba zachować ostrożność!
- Dojazd: po dojeździe na drugą grań odbijamy w pierwszy wariant na lewo (około 300m od początku grani).
- Przeszkody: dropy i hopki, stroma ścianka na początku.
- Poziom trudności: T3-T4
- Długość: 304m
ŻMIJA (T5)
Ścieżka XC, techniczne bandy na dużym nachyleniu
- Dojazd: wspólnym początkowym odcinkiem Szakala, następnie odbicie w prawo na pierwszym trawersie Szakala
- Przeszkody: korzenie, trudne bandy
- Poziom trudności: T5
- Długość: 150m
KNUR (T5)
Ścieżka o typowo flow charakterze, z licznymi zakrętami i niewielkimi elementami skocznymi.
- Dojazd: po dojeździe na drugą grań rozpoczynamy zjazd, następnie odbijamy w drugi wariant na lewo
- Przeszkody: średniej wielkości elementy skoczne
- Poziom trudności: T4/T5
- Długość: 510m
SZAKAL (T4)
Trasa poprowadzona głównie po trawersie, miejscami techniczna, obfitująca kilkoma ciasnymi i stromymi bandami, średniej wielkości dropami i gapami
- Dojazd: przy końcu grani Nomada jedziemy na wprost.
- Przeszkody: duża ilość elementów skocznych i band, techniczne elementy.
- Poziom trudności: T4
- Długość: 490m
BORSUK (T5)
Singiel zaczynający się trudnym technicznym trawersem, później przechodząca w linię flow. Koniec linii przechodzi najpierw w Zagubioną Ścieżkę, a następnie w 280m Guźca co łącznie daje nam 710m linii.
- Dojazd: po dojeździe na drugą grań rozpoczynamy zjazd odbijając w pierwszy wariant na prawo
- Przeszkody: średniej wielkości elementy skoczne
- Poziom trudności: T5
- Długość: 430m+280m = 710m
AMBONA & ELEKTRYCZNE
Rejon położony między Zielonym (Grzbietowa Droga Stawowiańska) a Czarnym szlakiem turystycznym. Początek tras od drogi nadleśniczych z dogodnymi podjazdami zarówno od strony ulicy Spacerowej jak i od strony ulic Reja oraz Smolnej. Na chwilę obecną zawiera 4 trasy: Ambonę oraz Paśnik zaczynające się w okolicy ambony oraz Piorun i Twoja Stara odbijające od Zielonego szlaku. Końcówka tras zbiega się w jednym punkcie wraz z Transferem oraz Tsunami (Graniczna Droga Rickerta). Z powrotem na początek tras można dostać się między innymi: „Doliną Pioruna” oraz „Czarnym podjazdem”.
AMBONA
Szybka trasa typu flow, rozpoczyna się średniej wielkości dropem, następnie po serii niewielkich hopek zaczyna trawersować malowniczym zboczem. Ostatnia część trasy zaczyna się niewielkim gapem i prowadzi na serię szybkich zakrętów zakończonych średnim dropem.
- Dojazd: od Drogi Nadleśniczych, kierujemy się na ambonę.
- Przeszkody: średnie dropy, hopki oraz gap.
- Poziom trudności: średni T4
- Długość: łączna 800m, sam zjazd 600m
PAŚNIK
Szybka trasa typu flow, zaczyna się w miejscu startu Ambony i podobnie pierwszą przeszkodą jest szybki drop rozpoczynający sekcję band. Po największej z niej pierwszy element techniczny w postaci dropa z koniecznością przelecenia nad korzeniem, następnie mulda pomiędzy drzewami (wąsko!). Kolejne zakręty prowadzą na średniej wielkości gapa z bezpiecznym lądowaniem. Końcówka trasy przebiega obok młodnika bazując na dawnym przebiegu nie istniejącego już Kulfona.
- Dojazd: od Drogi Nadleśniczych, kierujemy się na ambonę.
- Przeszkody: średnie dropy, hopki oraz średni gap
- Poziom trudności: średni T4
- Długość: łączna 700m, zjazd 500m
PIORUN
Trasa w połowie techniczna w połowie szybka. Początek i niewielkie nachylenie nie zapowiada nadchodzącego elementu technicznego w postaci 2 ścianek oddzielonych od siebie krótkim wypłaszczeniem. Następnie szybki sprint do młodnika usianego korzeniami. Duża banda i długi płynny odcinek prowadzi nas do kolejnego młodnika z dwoma dropami (uwaga ślisko po deszczu!), przecinamy drogę podjazdową i wpadamy na ostatni element techniczny, mały ale bardzo przyjemny gap. W górnym młodniku są cienkie drzewka, które lubią złapać za kierownicę. W dolnym młodniku należy zwrócić uwagę na lądowania po dropach – jest korzeniście.
- Dojazd: od Drogi Nadleśniczych, kierujemy się na zielony szlak prowadzący w rejon Smolnej.
- Przeszkody: średnie dropy, hopki, gap oraz ścianka
- Poziom trudności: zaawansowany T5
- Długość: 560m
TWOJA STARA
Techniczna trasa. Niech nie zwiedzie Was początkowy zabawowy charakter (szybki przyjemny drop) wyprowadzający rozpędem na górkę gdzie zaczyna się właściwa trasa. Dość wąski trawers prowadzi do technicznego zakrętu na bardzo stromym zboczu, następnie ścianka zakończona jeszcze większym spadkiem (korzenie!). Końcówka nie jest już tak stroma, ale występują na niej gapy (wąsko). Końcowy fragment można połączyć z końcowym gapem na piorunie. Należy uważać przecinając drogę podjazdową, Trasa przeznaczona dla zaawansowanych rowerzystów.
- Dojazd: od Drogi Nadleśniczych, kierujemy się na zielony szlak prowadzący w rejon Smolnej.
- Przeszkody: średnie dropy, hopki, gapy oraz eksponowane ścianki
- Poziom trudności: wysoki T5
- Długość: 308m
AMBONA & ELEKTRYCZNE
Rejon położony między Zielonym (Grzbietowa Droga Stawowiańska) a Czarnym szlakiem turystycznym. Początek tras od drogi nadleśniczych z dogodnymi podjazdami zarówno od strony ulicy Spacerowej jak i od strony ulic Reja oraz Smolnej. Na chwilę obecną zawiera 4 trasy: Ambonę oraz Paśnik zaczynające się w okolicy ambony oraz Piorun i Twoja Stara odbijające od Zielonego szlaku. Końcówka tras zbiega się w jednym punkcie wraz z Transferem oraz Tsunami (Graniczna Droga Rickerta). Z powrotem na początek tras można dostać się między innymi: „Doliną Pioruna” oraz „Czarnym podjazdem”.
AMBONA (T4)
Szybka trasa typu flow, rozpoczyna się średniej wielkości dropem, następnie po serii niewielkich hopek zaczyna trawersować malowniczym zboczem. Ostatnia część trasy zaczyna się niewielkim gapem i prowadzi na serię szybkich zakrętów zakończonych średnim dropem.
- Dojazd: od Drogi Nadleśniczych, kierujemy się na ambonę.
- Przeszkody: średnie dropy, hopki oraz gap.
- Poziom trudności: średni T4
- Długość: łączna 800m, sam zjazd 600m
PAŚNIK (T4)
Szybka trasa typu flow, zaczyna się w miejscu startu Ambony i podobnie pierwszą przeszkodą jest szybki drop rozpoczynający sekcję band. Po największej z niej pierwszy element techniczny w postaci dropa z koniecznością przelecenia nad korzeniem, następnie mulda pomiędzy drzewami (wąsko!). Kolejne zakręty prowadzą na średniej wielkości gapa z bezpiecznym lądowaniem. Końcówka trasy przebiega obok młodnika bazując na dawnym przebiegu nie istniejącego już Kulfona.
- Dojazd: od Drogi Nadleśniczych, kierujemy się na ambonę.
- Przeszkody: średnie dropy, hopki oraz średni gap
- Poziom trudności: średni T4
- Długość: łączna 700m, sam zjazd 500m
PIORUN (T5)
Trasa w połowie techniczna w połowie szybka. Początek i niewielkie nachylenie nie zapowiada nadchodzącego elementu technicznego w postaci 2 ścianek oddzielonych od siebie krótkim wypłaszczeniem. Następnie szybki sprint do młodnika usianego korzeniami. Duża banda i długi płynny odcinek prowadzi nas do kolejnego młodnika z dwoma dropami (uwaga ślisko po deszczu!), przecinamy drogę podjazdową i wpadamy na ostatni element techniczny, mały ale bardzo przyjemny gap. W górnym młodniku są cienkie drzewka, które lubią złapać za kierownicę. W dolnym młodniku należy zwrócić uwagę na lądowania po dropach – jest korzeniście.
- Dojazd: od Drogi Nadleśniczych, kierujemy się na zielony szlak prowadzący w rejon Smolnej.
- Przeszkody: średnie dropy, hopki, gap oraz ścianka
- Poziom trudności: zaawansowany T5
- Długość: 560m
TWOJA STARA (T5)
Techniczna trasa. Niech nie zwiedzie Was początkowy zabawowy charakter (szybki przyjemny drop) wyprowadzający rozpędem na górkę gdzie zaczyna się właściwa trasa. Dość wąski trawers prowadzi do technicznego zakrętu na bardzo stromym zboczu, następnie ścianka zakończona jeszcze większym spadkiem (korzenie!). Końcówka nie jest już tak stroma, ale występują na niej gapy (wąsko). Końcowy fragment można połączyć z końcowym gapem na piorunie. Należy uważać przecinając drogę podjazdową, Trasa przeznaczona dla zaawansowanych rowerzystów.
- Dojazd: od Drogi Nadleśniczych, kierujemy się na zielony szlak prowadzący w rejon Smolnej.
- Przeszkody: średnie dropy, hopki, gapy oraz eksponowane ścianki
- Poziom trudności: wysoki T5
- Długość: 308m
SPACEROWE
Rejon położony pomiędzy drogą nadleśniczych a ul. Spacerową. Stanowi wygodny łącznik między trasami Bajkowymi i pozostałymi rejonami. Wzdłuż tego rejonu wiedzie podjazd turystycznym szlakiem czarnym, na który wyjeżdżają single Iskra i Dziewczyna Szamana.
SZAMAN
Doskonały singiel dla chcących podnosić swoje umiejętności mtb. Zaczyna się szybkim zjazdem, który wprowadza rowerzystę od razu na podjazd. Jest szeroko i bezpiecznie, dla tego to dobre miejsce do oswajania się z prędkością. Na singlu znajduje się szereg małych hopek i dropów, które można rolować bez oddania skoku, a większość ominąć. Nie dajmy się jednak zaskoczyć, w drugiej połowie trudność znacznie rośnie wraz z osiąganą prędkością. Końcówka singla dochodzi do ścieżki prowadzącej wzdłuż ul. Spacerowej, a sam singiel bywa uczęszczany przez pieszych turystów. Należy uważać.
- Dojazd: Początek wspólny z dojazdem do Iskry i Dziewczyny Szamana przy skrzyżowaniu czarnego szlaku i drogi nadleśniczych. W miejscu rozejścia tych 3 singli, wybieramy wariant lewy (najszerszy na wprost, wraz z przebiegiem głównej ścieżki)
- Przeszkody: małe dropy i hopki, korzenie, zakręty na stromiźnie.
- Poziom trudności: łatwy T2/T3
- Długość: 312m
DZIEWCZYNA SZAMANA
Skoczna trasa typu flow. Bardziej pokręcona i trudniejsza od Szamana. Początek dość stromy z małym dropem i lądowaniem na korzeniach. Momentami wąskie trawersy i korzenie nachylone w poprzek. Na końcu hopka z lądowaniem w obniżeniu terenu, lepiej nie przesadzać z długością lotu. Końcówka singla wychodzi na podjazd szlakiem czarnym. Należy uważać.
- Dojazd: Początek wspólny z dojazdem do Iskry i Szamana przy skrzyżowaniu czarnego szlaku i drogi nadleśniczych. W miejscu rozejścia tych 3 singli, wybieramy wariant środkowy (w prawo od Szamana)
- Przeszkody: małe dropy i hopki, korzenie nachylone w poprzek, wąskie trawersy, zakręty na stromiźnie.
- Poziom trudności: średniozaawansowany/ zaawansowany T3/T4
- Długość: 311m
ISKRA
Krótki ale bardzo treściwy singiel. Najtrudniejszy w rejonie Spacerowe. Zaczyna się od małej hopki, następnie prowadzi na małego gapa z lądowaniem w bandzie. Kolejna ciasna banda i dojeżdżamy do clou tego singla: ścianki o wysokości ~2m. Ścianka potrafi wybić z rytmu nawet zaawansowanych rowerzystów. Jest jednak bardzo przyjazna, o ile pamięta się o kompresji na końcu. Następnie mamy średni drop, jednak z lądowaniem nachylonym zarówno wzdłuż jak i w poprzek linii przejazdu. Ostatnią przeszkodą jest mały drop stanowiący wobec poprzednich przeszkód formalność. Trasa przypomina trudnością i charakterem srebrnogórską linię „C”.
- Dojazd: Początek wspólny z dojazdem do Szamana i Dziewczyny szamana od Drogi Nadleśniczych. W miejscu rozejścia tych 3 singli, wybieramy wariant prawy
- Przeszkody: dropy, gap do bandy, ścianka i lądowanie z dodatkowym poprzecznym nachyleniem.
- Poziom trudności: trudny T4/T5
- Długość: 200m
WIEDŹMA
Krótka dosyć nachylona techniczna trasa. W gorszych warunkach pogodowych robi się trudna. Charakter trasy jest bardzo naturalny, z jednym dropem na samym początku.
- Dojazd: dojeżdżamy leśną ścieżką odbijającą od Drogi Nadleśniczych na wysokości odbicia na Grudę.
- Przeszkody: dosyć stroma naturalnatrasa
- Poziom trudności: T3/T4
- Długość: 221m
KARUZELA 1
Krótka techniczna trasa. W gorszych warunkach pogodowych robi się trudna. Charakter trasy jest bardzo naturalny, z jednym dropem-kładką na samym początku i kilkoma dodatkowymi dropami w dalszej części.
- Dojazd: dojeżdżamy leśną ścieżką odbijającą od Drogi Nadleśniczych na wysokości odbicia na Grudę.
- Przeszkody: dosyć stroma naturalna trasa
- Poziom trudności: T4/T5
- Długość: 295m
KARUZELA 2
Krótka dosyć nachylona techniczna trasa. W gorszych warunkach pogodowych robi się trudna. Charakter trasy jest bardzo naturalny, z jednym dropem na samym początku.
- Dojazd: dojeżdżamy leśną ścieżką odbijającą od Drogi Nadleśniczych na wysokości odbicia na Grudę.
- Przeszkody: dosyć stroma naturalnatrasa
- Poziom trudności: T4
- Długość: 335m
SPINKA
Trasa obfitująca w zakręty (bandy). Nie posiada elementów skocznych, jej skalę trudności wyznacza prędkość.
- Dojazd: dojeżdżamy leśną ścieżką odbijającą od Drogi Nadleśniczych na wysokości odbicia na Grudę.
- Przeszkody: bandy
- Poziom trudności: T2
- Długość: 522m
KOŁOWROT
Trasa obfitująca w zakręty (bandy). Nie posiada elementów skocznych, jej skalę trudności wyznacza prędkość.
- Dojazd: dojeżdżamy leśną ścieżką odbijającą od Drogi Nadleśniczych na wysokości odbicia na Grudę.
- Przeszkody: bandy
- Poziom trudności: T2
- Długość: 686m
SIOSTRA WIEDŹMY
Krótka dosyć nachylona techniczna trasa. W gorszych warunkach pogodowych robi się trudna. Charakter trasy jest bardzo naturalny, z jednym dropem na samym początku.
- Dojazd: dojeżdżamy leśną ścieżką odbijającą od Drogi Nadleśniczych na wysokości odbicia na Grudę.
- Przeszkody: dosyć stroma naturalnatrasa
- Poziom trudności: T3/T4
- Długość: 221m
SPACEROWE
Rejon położony pomiędzy drogą nadleśniczych a ul. Spacerową. Stanowi wygodny łącznik między trasami Bajkowymi i pozostałymi rejonami. Wzdłuż tego rejonu wiedzie podjazd turystycznym szlakiem czarnym, na który wyjeżdżają single Iskra i Dziewczyna Szamana.
SZAMAN (T2-T3)
Doskonały singiel dla chcących podnosić swoje umiejętności mtb. Zaczyna się szybkim zjazdem, który wprowadza rowerzystę od razu na podjazd. Jest szeroko i bezpiecznie, dla tego to dobre miejsce do oswajania się z prędkością. Na singlu znajduje się szereg małych hopek i dropów, które można rolować bez oddania skoku, a większość ominąć. Nie dajmy się jednak zaskoczyć, w drugiej połowie trudność znacznie rośnie wraz z osiąganą prędkością. Końcówka singla dochodzi do ścieżki prowadzącej wzdłuż ul. Spacerowej, a sam singiel bywa uczęszczany przez pieszych turystów. Należy uważać.
- Dojazd: Początek wspólny z dojazdem do Iskry i Dziewczyny Szamana przy skrzyżowaniu czarnego szlaku i drogi nadleśniczych. W miejscu rozejścia tych 3 singli, wybieramy wariant lewy (najszerszy na wprost, wraz z przebiegiem głównej ścieżki)
- Przeszkody: małe dropy i hopki, korzenie, zakręty na stromiźnie.
- Poziom trudności: łatwy T2/T3
- Długość: 312m
DZIEWCZYNA SZAMANA (T4)
Skoczna trasa typu flow. Bardziej pokręcona i trudniejsza od Szamana. Początek dość stromy z małym dropem i lądowaniem na korzeniach. Momentami wąskie trawersy i korzenie nachylone w poprzek. Na końcu hopka z lądowaniem w obniżeniu terenu, lepiej nie przesadzać z długością lotu. Końcówka singla wychodzi na podjazd szlakiem czarnym. Należy uważać.
- Dojazd: Początek wspólny z dojazdem do Iskry i Szamana przy skrzyżowaniu czarnego szlaku i drogi nadleśniczych. W miejscu rozejścia tych 3 singli, wybieramy wariant środkowy (w prawo od Szamana)
- Przeszkody: małe dropy i hopki, korzenie nachylone w poprzek, wąskie trawersy, zakręty na stromiźnie.
- Poziom trudności: średnio zaawansowany/ zaawansowany T3/T4
- Długość: 311m
SPINKA (T2)
Trasa obfitująca w zakręty (bandy). Nie posiada elementów skocznych, jej skalę trudności wyznacza prędkość.
- Dojazd: dojeżdżamy leśną ścieżką odbijającą od Drogi Nadleśniczych na wysokości odbicia na Grudę.
- Przeszkody: bandy
- Poziom trudności: T2
- Długość: 522m
KOŁOWROT (T2)
Trasa obfitująca w zakręty (bandy). Nie posiada elementów skocznych, jej skalę trudności wyznacza prędkość.
- Dojazd: dojeżdżamy leśną ścieżką odbijającą od Drogi Nadleśniczych na wysokości odbicia na Grudę.
- Przeszkody: bandy
- Poziom trudności: T2
- Długość: 522m
KARUZELA 1 (T5)
Krótka techniczna trasa. W gorszych warunkach pogodowych robi się trudna. Charakter trasy jest bardzo naturalny, z jednym dropem-kładką na samym początku i kilkoma dodatkowymi dropami w dalszej części.
- Dojazd: dojeżdżamy leśną ścieżką odbijającą od Drogi Nadleśniczych na wysokości odbicia na Grudę.
- Przeszkody: dosyć stroma naturalna trasa
- Poziom trudności: T4/T5
- Długość: 295m
KARUZELA 2 (T4)
Krótka dosyć nachylona techniczna trasa. W gorszych warunkach pogodowych robi się trudna. Charakter trasy jest bardzo naturalny, z jednym dropem na samym początku.
- Dojazd: dojeżdżamy leśną ścieżką odbijającą od Drogi Nadleśniczych na wysokości odbicia na Grudę.
- Przeszkody: dosyć stroma naturalnatrasa
- Poziom trudności: T4
- Długość: 335m
WIEDŹMA
Skoczna trasa typu flow. Bardziej pokręcona i trudniejsza od Szamana. Początek dość stromy z małym dropem i lądowaniem na korzeniach. Momentami wąskie trawersy i korzenie nachylone w poprzek. Na końcu hopka z lądowaniem w obniżeniu terenu, lepiej nie przesadzać z długością lotu. Końcówka singla wychodzi na podjazd szlakiem czarnym. Należy uważać.
- Dojazd: Początek wspólny z dojazdem do Iskry i Szamana przy skrzyżowaniu czarnego szlaku i drogi nadleśniczych. W miejscu rozejścia tych 3 singli, wybieramy wariant środkowy (w prawo od Szamana)
- Przeszkody: małe dropy i hopki, korzenie nachylone w poprzek, wąskie trawersy, zakręty na stromiźnie.
- Poziom trudności: średnio zaawansowany/ zaawansowany T3/T4
- Długość: 311m
SIOSTRA WIEDŹMY
Skoczna trasa typu flow. Bardziej pokręcona i trudniejsza od Szamana. Początek dość stromy z małym dropem i lądowaniem na korzeniach. Momentami wąskie trawersy i korzenie nachylone w poprzek. Na końcu hopka z lądowaniem w obniżeniu terenu, lepiej nie przesadzać z długością lotu. Końcówka singla wychodzi na podjazd szlakiem czarnym. Należy uważać.
- Dojazd: Początek wspólny z dojazdem do Iskry i Szamana przy skrzyżowaniu czarnego szlaku i drogi nadleśniczych. W miejscu rozejścia tych 3 singli, wybieramy wariant środkowy (w prawo od Szamana)
- Przeszkody: małe dropy i hopki, korzenie nachylone w poprzek, wąskie trawersy, zakręty na stromiźnie.
- Poziom trudności: średnio zaawansowany/ zaawansowany T3/T4
- Długość: 311m
ISKRA (T5)
Krótki ale bardzo treściwy singiel. Najtrudniejszy w rejonie Spacerowe. Zaczyna się od małej hopki, następnie prowadzi na małego gapa z lądowaniem w bandzie. Kolejna ciasna banda i dojeżdżamy do clou tego singla: ścianki o wysokości ~2m. Ścianka potrafi wybić z rytmu nawet zaawansowanych rowerzystów. Jest jednak bardzo przyjazna, o ile pamięta się o kompresji na końcu. Następnie mamy średni drop, jednak z lądowaniem nachylonym zarówno wzdłuż jak i w poprzek linii przejazdu. Ostatnią przeszkodą jest mały drop stanowiący wobec poprzednich przeszkód formalność. Trasa przypomina trudnością i charakterem srebrnogórską linię „C”. Końcówka singla wychodzi na podjazd szlakiem czarnym. Należy uważać.
- Dojazd: Początek wspólny z dojazdem do Szamana i Dziewczyny szamana przy skrzyżowaniu czarnego szlaku i drogi nadleśniczych. W miejscu rozejścia tych 3 singli, wybieramy wariant prawy (90 stopni od głównej ścieżki)
- Przeszkody: dropy, gap do bandy, ścianka i lądowanie z dodatkowym poprzecznym nachyleniem.
- Poziom trudności: trudny T4/T5
- Długość: 200m