REGIONY & SINGLE

BIKE PARK BIGFOOT WORKS

Poniżej znajdziecie wszystkie regiony składające się na Bike Park BigFoot Works wraz z opisami singli, ich skalą trudności, linkami do TRAILFORKS oraz mapkami.

REGULAMIN
SKALA TRUDNOŚCI ŚCIEŻEK
RAPORTY NA TRAILFORKS
JAK NAS WESPRZEĆ

REGIONY & SINGLE

BIKE PARK BIGFOOT WORKS

Poniżej znajdziecie wszystkie regiony składające się na Bike Park BigFoot Works wraz z opisami singli, ich skalą trudności, linkami do TRAILFORKS oraz mapkami.

REGULAMIN
RAPORTY TRAILFORKS

BAJKOWE

Rejon położony między płotem Oliwskiego ZOO a Czarnym szlakiem turystycznym (potok Rynarzewski). Na trasy prowadzi podjazd odbijający od Czarnego szlaku (skręt w lewo około 400m od skrzyżowania dróg leśnych). Na początek tras można również dostać się szlakiem Garbaty odbijającym od okolic Singla DH. Trasy mają swój początek u szczytu góry znajdującej się przy płocie ZOO. Z racji specyficznego położenia, miejsce startu oferuje piękne widoki na dolinę drogi Spacerowej. Jest to jeden z bardziej technicznych rejonów BFW. Prosimy o nieparkowanie samochodów w rejonie szlabanów na ulicy Spacerowej. Można zostawić samochód w okolicy ZOO lub w okolicy Kuźni wodnej.

MOTYLA NOGA

Techniczna trasa z elementami flow. Początek wspólny z Kornikiem, Ryjkiem oraz Gajowym. Po dostaniu się na drugi wierzchołek skręcamy w prawo. Trasa wiedzie granią na której znajdujemy dwie szybkie hopy oraz mały stepup. Następnie ostry zakręt w lewo i techniczny trawers rozdzielający się na 2 warianty, lewy łatwy (wycena T2) oraz prawy trudny (wycena T4). Wariant prawy zaczyna się trudnym acz nie wysokim dropem na zakręcie, następnie po serii przyjemnych zakrętów wyjeżdzamy na kładkę (stolik, uwaga wąskie lądowanie!) i łączymy się z łatwym wariantem. Końcówka to seria przyjemnych zakrętów w klimatycznym lasku z niewielkimi hopkami. Na końcu opcjonalny średni drop z pniaka wychodzący na drogę – krótkie dohamowanie!

  • Dojazd: od płotu ZOO, na wprost przez siodło, pierwszy wariant na prawo..
  • Przeszkody: średnie dropy, hopki oraz techniczny drop na ściance
  • Poziom trudności: średni T4 (łatwy wariant T2-T3)
  • Długość: 535m

GAJOWY

Techniczna trasa typu flow. Początek wspólny z Kornikiem, Ryjkiem oraz Motylą Nogą. Po dostaniu się na drugi wierzchołek skręcamy drugą ścieżkę od prawej. Trawersujemy zbocze pokonując serię małych gapów i hopek. W dalszej części czeka nas seria 3 nawrotek – zakręty są techniczne, usiane korzeniami – to najtrudniejszy element trasy. Dalsza część to już czyste flow, przyjemne bezpieczne hopy i wypadamy na drogę (uwaga trzeba zwolnić i upewnić się, że droga jest wolna!).

  • Dojazd: od płotu ZOO, pierwszy wariant na prawo..
  • Przeszkody: średnie dropy, hopki oraz techniczny zakręty na zboczu
  • Poziom trudności: średni T4
  • Długość łączna (od samej góry): 635m

RYJEK

Techniczna trasa typu flow. Początek wspólny z Kornikiem, Gajowym oraz Motylą Nogą. Po dostaniu się na drugi wierzchołek skręcamy trzecią ścieżkę od prawej. Początek to 2 bardzo przyjemne, dość duże dropy, następnie dojeżdżamy do najtrudniejszego elementu na trasie, ścianki z dropem. Pokonanie tego elementu “piecem” dostarcza niezapomnianych przygód. Końcówka to podobnie jak na Gajowym czyste flow i wypadamy na drogę podjazdową (uwaga trzeba zwolnić i upewnić się, że droga jest wolna!).

  • Dojazd: od płotu ZOO, pierwszy wariant na prawo..
  • Przeszkody: średnie dropy, hopki oraz techniczny drop na ściance
  • Poziom trudności: średni T4
  • Długość łączna (od samej góry): 510m

KORNIK

Trasa typu flow. Początek wspólny z Ryjkiem, Gajowym oraz Motylą Nogą. Po dostaniu się na drugi wierzchołek skręcamy w pierwszą ścieżkę po lewej stronie. Całość trasy to przyjemne nawroty na zboczu (jeden dłuższy na ściance T3), gdzie nie gdzie wzbogacona o małe dropy oraz muldy. Trasa jest dość szybka ale zarazem odpowiednia do doskonalenia swoich umiejętności.

  • Dojazd: od płotu ZOO, pierwszy wariant na prawo..
  • Przeszkody: małe dropy, hopki oraz techniczny zakręty.
  • Poziom trudności: łatwy T2 (momentami T3)
  • Długość łączna (od samej góry): 570m

FRAGLESY

Techniczne trasy typu flow. Poza jednym technicznym zakrętem na ściance gdzie musimy nieco zwolnić, całość to “pełen piec”. W połowie trasy mamy rozjazd na wariant lewy i prawy. Lewy to dropy z bezpiecznym szerokim lądowaniem, które pozwalają na najazd z dużą prędkością. Prawy wariant zaś zaskoczy nas przyjemnym gapem z wybiciem zrobionym z powalonego drzewa. Oba warianty kończą się szybkimi ściankami (uwaga trzeba zwolnić i upewnić się, że droga jest wolna!)

  • Dojazd: od płotu ZOO, środkowy wariant między granią a Krecikiem.
  • Przeszkody: średnie dropy, hopki, gap oraz techniczny zakręty.
  • Poziom trudności: zaawansowany T4
  • Długość: 340/360m

KRECIK

Techniczna trasa z dość dużym spadkiem wysokości. Początkowo zabawowy charakter z serią dropów z bezpiecznymi lądowaniami prowadzi do gapa (podwójny drop, można zwolnić i skoczyć je osobno, lub objechać). Teraz sprawy zaczynają się komplikować, nachylenie wzrasta, a punktem kulminacyjnym i zarazem zakończeniem trasy jest usiana korzeniami ścianka z technicznym zakrętem w lewo.

  • Dojazd: od płotu ZOO, pierwszy wariant na lewo.
  • Przeszkody: średnie dropy oraz eksponowana ścianka
  • Poziom trudności: wysoki T5
  • Długość: 309m

BAJKOWE

ZOBACZ MAPKĘ

Rejon położony między płotem Oliwskiego ZOO a Czarnym szlakiem turystycznym (potok Rynarzewski). Na trasy prowadzi podjazd odbijający od Czarnego szlaku (skręt w lewo około 400m od skrzyżowania dróg leśnych). Na początek tras można również dostać się szlakiem Garbaty odbijającym od okolic Singla DH. Trasy mają swój początek u szczytu góry znajdującej się przy płocie ZOO. Z racji specyficznego położenia, miejsce startu oferuje piękne widoki na dolinę drogi Spacerowej. Jest to jeden z bardziej technicznych rejonów BFW. Prosimy o nieparkowanie samochodów w rejonie szlabanów na ulicy Spacerowej. Można zostawić samochód w okolicy ZOO lub w okolicy Kuźni wodnej.

MOTYLA NOGA (T4)

Techniczna trasa z elementami flow. Początek wspólny z Kornikiem, Ryjkiem oraz Gajowym. Po dostaniu się na drugi wierzchołek skręcamy w prawo. Trasa wiedzie granią na której znajdujemy dwie szybkie hopy oraz mały stepup. Następnie ostry zakręt w lewo i techniczny trawers rozdzielający się na 2 warianty, lewy łatwy (wycena T2) oraz prawy trudny (wycena T4). Wariant prawy zaczyna się trudnym acz nie wysokim dropem na zakręcie, następnie po serii przyjemnych zakrętów wyjeżdzamy na kładkę (stolik, uwaga wąskie lądowanie!) i łączymy się z łatwym wariantem. Końcówka to seria przyjemnych zakrętów w klimatycznym lasku z niewielkimi hopkami. Na końcu opcjonalny średni drop z pniaka wychodzący na drogę – krótkie dohamowanie!

  • Dojazd: od płotu ZOO, na wprost przez siodło, pierwszy wariant na prawo..
  • Przeszkody: średnie dropy, hopki oraz techniczny drop na ściance
  • Poziom trudności: średni T4 (łatwy wariant T2-T3)
  • Długość: 535m

GAJOWY (T4)

Techniczna trasa typu flow. Początek wspólny z Kornikiem, Ryjkiem oraz Motylą Nogą. Po dostaniu się na drugi wierzchołek skręcamy drugą ścieżkę od prawej. Trawersujemy zbocze pokonując serię małych gapów i hopek. W dalszej części czeka nas seria 3 nawrotek – zakręty są techniczne, usiane korzeniami – to najtrudniejszy element trasy. Dalsza część to już czyste flow, przyjemne bezpieczne hopy i wypadamy na drogę (uwaga trzeba zwolnić i upewnić się, że droga jest wolna!).

  • Dojazd: od płotu ZOO, pierwszy wariant na prawo..
  • Przeszkody: średnie dropy, hopki oraz techniczny zakręty na zboczu
  • Poziom trudności: średni T4
  • Długość łączna (od samej góry): 635m

RYJEK (T4)

Techniczna trasa typu flow. Początek wspólny z Kornikiem, Gajowym oraz Motylą Nogą. Po dostaniu się na drugi wierzchołek skręcamy trzecią ścieżkę od prawej. Początek to 2 bardzo przyjemne, dość duże dropy, następnie dojeżdżamy do najtrudniejszego elementu na trasie, ścianki z dropem. Pokonanie tego elementu “piecem” dostarcza niezapomnianych przygód. Końcówka to podobnie jak na Gajowym czyste flow i wypadamy na drogę podjazdową (uwaga trzeba zwolnić i upewnić się, że droga jest wolna!).

  • Dojazd: od płotu ZOO, pierwszy wariant na prawo..
  • Przeszkody: średnie dropy, hopki oraz techniczny drop na ściance
  • Poziom trudności: średni T4
  • Długość łączna (od samej góry): 510m

KORNIK (T2-T3)

Trasa typu flow. Początek wspólny z Ryjkiem, Gajowym oraz Motylą Nogą. Po dostaniu się na drugi wierzchołek skręcamy w pierwszą ścieżkę po lewej stronie. Całość trasy to przyjemne nawroty na zboczu (jeden dłuższy na ściance T3), gdzie nie gdzie wzbogacona o małe dropy oraz muldy. Trasa jest dość szybka ale zarazem odpowiednia do doskonalenia swoich umiejętności.

  • Dojazd: od płotu ZOO, pierwszy wariant na prawo..
  • Przeszkody: małe dropy, hopki oraz techniczny zakręty.
  • Poziom trudności: łatwy T2 (momentami T3)
  • Długość łączna (od samej góry):570m

FRAGLESY (T4)

Techniczne trasy typu flow. Poza jednym technicznym zakrętem na ściance gdzie musimy nieco zwolnić, całość to “pełen piec”. W połowie trasy mamy rozjazd na wariant lewy i prawy. Lewy to dropy z bezpiecznym szerokim lądowaniem, które pozwalają na najazd z dużą prędkością. Prawy wariant zaś zaskoczy nas przyjemnym gapem z wybiciem zrobionym z powalonego drzewa. Oba warianty kończą się szybkimi ściankami (uwaga trzeba zwolnić i upewnić się, że droga jest wolna!)

  • Dojazd: od płotu ZOO, środkowy wariant między granią a Krecikiem.
  • Przeszkody: średnie dropy, hopki, gap oraz techniczny zakręty.
  • Poziom trudności: zaawansowany T4
  • Długość: 340/360m

KRECIK (T5)

Techniczna trasa z dość dużym spadkiem wysokości. Początkowo zabawowy charakter z serią dropów z bezpiecznymi lądowaniami prowadzi do gapa (podwójny drop, można zwolnić i skoczyć je osobno, lub objechać). Teraz sprawy zaczynają się komplikować, nachylenie wzrasta, a punktem kulminacyjnym i zarazem zakończeniem trasy jest usiana korzeniami ścianka z technicznym zakrętem w lewo.

  • Dojazd: od płotu ZOO, pierwszy wariant na lewo.
  • Przeszkody: średnie dropy oraz eksponowana ścianka
  • Poziom trudności: wysoki T5
  • Długość: 309m

MALINOWE

Rejon położony wokół Czarnego szlaku turystycznego (od ROD Sopot do drogi Nadleśniczych). Ten szlak jest zarazem najwygodniejszą drogą podjazdową na początek tras. Po dojeździe do drogi Nadleśniczych skręcamy w lewo i następnie znowu w lewo, pierwsze single to Cygan (odbicie lekko w lewo) oraz Gruda (na wprost), która to jest zarazem drogą dojazdową do pozostałych singli (Gibon (w lewo po pierwszym dropie na zjeździe), Blant (po wjeździe na górę za dropem w lewo), Tsunami oraz Transfer (dwa kolejne odbicia w prawo), kontynuując jazdę po ostatnim lekkim podjeździe możemy skręcić w prawo na Gwizdek lub dokończyć jazdę Grudą).

GRUDA

Trasa typu flow. Jest ona zarazem dojazdówką do pozostałych singli w rejonie. Ze względu na to, że singiel ten jest umiejscowiony na grani wzniesienia – jest on mocno kondycyjny – po drodze czekają nas 4 podjazdy! Na trasie możemy spotkać średniej wielkości dropy (jednak gdy pojedziemy  szybko spadek robi się większy!) oraz przyjemnie noszące hopy. Sama końcówka trasy robi się techniczna, jest stromo i “korzeniście”.

  • Dojazd: od podjazdu Czarnym szlakiem skręcamy w lewo dojeżdżając do drogi Nadleśniczych.
  • Przeszkody: średnie dropy oraz średnie hopki, techniczna końcówka.
  • Poziom trudności: zaawansowany T4
  • Długość: 837m

GWIZDEK

Gwizdek, a właściwie 2 gwizdki. To trasy na których możemy spotkać wszystkie rodzaje przeszkód od technicznego dropa na ściance, poprzez hopki, ścianki, dropy, gapy i na dużych stolikach kończąc.

Zaczynamy od dropa i siłą rozpędu wpadamy na kolejną górkę, gdzie możemy wybrać wersję gwizdka (prosto wariant długi, w prawo wariant krótszy zakończony ścianką). Dłuższy wariant trawersuje zbocze oferując bardzo płynny przebieg trasy, na samym końcu rozdziela się ponownie na dwa warianty: lewy większy stolik, prawy nieco mniejszy stolik. Krótszy zaś wariant kończy się bardzo stromą ścianką, jednak z bezpiecznym wyjściem, idealna do obycia się z takiego rodzaju przeszkodami.

  • Dojazd: wariant na prawo od Grudy, po ostatnim podjeździe.
  • Przeszkody: małe dropy, korzenie, techniczne zakręty na stromiźnie.
  • Poziom trudności: zaawansowany T4
  • Długość: 600m

TSUNAMI

Bardzo płynna i szybka trasa. Właściwie można ją przejechać bez pedałowania. Jedna z bardziej zabawowych linii w całym regionie. Zaraz po pierwszym dropie krzyżuje się z Transferem oraz z Zielonym szlakiem (duża prędkość, trzeba zachować czujność!). Następnie po kolejnym dropie (można tu pobijać rekordy długości lotu 🙂 ) siłą rozpędu wtaczamy się na niewielkie wzniesienie, po kolejnym dropie trasa wiedzie niemalże cały czas prosto – ale bynajmniej nie jest nudno. Jest wąsko, są hopki, muldy, dropy. I kończymy przejazd w miejscu wylotu tras z regionów Ambony oraz Elektrycznych.

  • Dojazd: wariant na prawo od Grudy, po największym podjeździe.
  • Przeszkody: dropy oraz hopki
  • Poziom trudności: T4
  • Długość: 553m

TRANSFER

Bardzo płynna i szybka trasa. Zaczyna się serią band na stromiźnie bo za chwilę skrzyżować się z Tsunami oraz z Zielonym szlakiem (trzeba zachować czujność!). Wjeżdżamy do klimatycznego – ciemniejszego, krętego lasku. Po serii zakrętów dojeżdżamy do dwóch bezpiecznych stolików, idealnych do nauki skakania.  Kończymy przejazd wąskim singlem usiamym korzeniami i wyjeżdżamy w miejscu wylotu tras z regionów Ambony oraz Elektrycznych.

  • Dojazd: wariant na prawo od Grudy, po największym podjeździe (zaraz po skręcie na Tsunami).
  • Przeszkody: małe dropy, korzenie, techniczne zakręty na stromiźnie.
  • Poziom trudności: zaawansowany T3
  • Długość: 448m

GIBON

Stroma techniczna ścieżka, niemalże naturalna. Duża ilość korzeni oraz technicznych zakrętów, które w połączeniu ze znacznym nachyleniem terenu mogą być wyzwaniem dla początkujących rowerzystów.

  • Dojazd: pierwszy wariant na lewo jadąc Grudą.
  • Przeszkody: średnie dropy, ścinka z korzeniami i kamieniami oraz techniczna końcówka.
  • Poziom trudności: zaawansowany T4
  • Długość: 400m

RAKIETA

Szybka, częściowo flow, a częściowo techniczna ścieżka. Duża ilość ilość elementów skocznych oraz zakrętów, które mogą być wyzwaniem zarówno dla średnio-zaawansowanych jak i zaawansowanych rowerzystów.

  • Dojazd: zaczyna się wspólnie z Tsunami, później po drugim dropie odbija w lewo.
  • Przeszkody: średnie dropy, skoczna kładka, trawersy i bandy.
  • Poziom trudności: zaawansowany T4
  • Długość: 500m

BELFER

Skill Park. W jego obrębie: m.in. krótka linia przeznaczona do podnoszenia skilla dla początkujących i średnio-zaawansowanych oraz osadzone znajdujące się na terenie przyległym elementy do podnoszenia umiejętności.

  • Dojazd: Na skrzyżowaniu Transfera i Tsunami odijamy delikatnie w prawo
  • Przeszkody: bandy, muldy, stoliki, mini pumptrack, niewielkie gapy
  • Poziom trudności: średnio-zaawansowany T2/T3
  • Długość samej linii: 200m

MALINOWE

ZOBACZ MAPKĘ

Rejon położony wokół Czarnego szlaku turystycznego (od ROD Sopot do drogi Nadleśniczych). Ten szlak jest zarazem najwygodniejszą drogą podjazdową na początek tras. Po dojeździe do drogi Nadleśniczych skręcamy w lewo i następnie znowu w lewo, pierwsze single to Cygan (odbicie lekko w lewo) oraz Gruda (na wprost), która to jest zarazem drogą dojazdową do pozostałych singli (Gibon (w lewo po pierwszym dropie na zjeździe), Blant (po wjeździe na górę za dropem w lewo), Tsunami oraz Transfer (dwa kolejne odbicia w prawo), kontynuując jazdę po ostatnim lekkim podjeździe możemy skręcić w prawo na Gwizdek lub dokończyć jazdę Grudą).

GRUDA (T4)

Trasa typu flow. Jest ona zarazem dojazdówką do pozostałych singli w rejonie. Ze względu na to, że singiel ten jest umiejscowiony na grani wzniesienia – jest on mocno kondycyjny – po drodze czekają nas 4 podjazdy! Na trasie możemy spotkać średniej wielkości dropy (jednak jadąc szybko spadek robi się większy!) oraz przyjemnie noszące hopy. Sama końcówka trasy robi się techniczna, jest stromo i “korzeniście”.

  • Dojazd: od podjazdu Czarnym szlakiem skręcamy w lewo dojeżdżając do drogi Nadleśniczych.
  • Przeszkody: średnie dropy oraz średnie hopki, techniczna końcówka.
  • Poziom trudności: zaawansowany T4
  • Długość: 837m

GWIZDEK (T4)

Gwizdek, a właściwie 2 gwizdki. To trasy na których możemy spotkać wszystkie rodzaje przeszkód od technicznego dropa na ściance, poprzez hopki, ścianki, dropy, gapy i na dużych stolikach kończąc.

Zaczynamy od dropa i siłą rozpędu wpadamy na kolejną górkę, gdzie możemy wybrać wersję gwizdka (prosto wariant długi, w prawo wariant krótszy zakończony ścianką). Dłuższy wariant trawersuje zbocze oferując bardzo płynny przebieg trasy, na samym końcu rozdziela się ponownie na dwa warianty: lewy większy stolik, prawy nieco mniejszy stolik. Krótszy zaś wariant kończy się bardzo stromą ścianką, jednak z bezpiecznym wyjściem, idealna do obycia się z takiego rodzaju przeszkodami.

  • Dojazd: wariant na prawo od Grudy, po ostatnim podjeździe.
  • Przeszkody: małe dropy, korzenie, techniczne zakręty na stromiźnie.
  • Poziom trudności: zaawansowany T4
  • Długość: 600m

TSUNAMI (T4)

Bardzo płynna i szybka trasa. Właściwie można ją przejechać bez pedałowania. Jedna z bardziej zabawowych linii w całym regionie. Zaraz po pierwszym dropie krzyżuje się z Transferem oraz z Zielonym szlakiem (duża prędkość, trzeba zachować czujność!). Następnie po kolejnym dropie (można tu pobijać rekordy długości lotu 🙂 ) siłą rozpędu wtaczamy się na niewielkie wzniesienie, po kolejnym dropie trasa wiedzie niemalże cały czas prosto – ale bynajmniej nie jest nudno. Jest wąsko, są hopki, muldy, dropy. I kończymy przejazd w miejscu wylotu tras z regionów Ambony oraz Elektrycznych.

  • Dojazd: wariant na prawo od Grudy, po największym podjeździe.
  • Przeszkody: dropy oraz hopki
  • Poziom trudności: zaawansowany T4
  • Długość: 553m

TRANSFER (T3)

Bardzo płynna i szybka trasa. Zaczyna się serią band na stromiźnie bo za chwilę skrzyżować się z Tsunami oraz z Zielonym szlakiem (trzeba zachować czujność!). Wjeżdżamy do klimatycznego – ciemniejszego, krętego lasku. Po serii zakrętów dojeżdżamy do dwóch bezpiecznych stolików, idealnych do nauki skakania.  Kończymy przejazd wąskim singlem usiamym korzeniami i wyjeżdżamy w miejscu wylotu tras z regionów Ambony oraz Elektrycznych.

  • Dojazd: wariant na prawo od Grudy, po największym podjeździe (zaraz po skręcie na Tsunami).
  • Przeszkody: małe dropy, korzenie, techniczne zakręty na stromiźnie.
  • Poziom trudności: zaawansowany T3
  • Długość: 448m

BELFER (T2-T3)

Skill Park. W jego obrębie: m.in. krótka linia przeznaczona do podnoszenia skilla dla początkujących i średnio-zaawansowanych oraz osadzone znajdujące się na terenie przyległym elementy do podnoszenia umiejętności.

  • Dojazd: Na skrzyżowaniu Transfera i Tsunami odijamy delikatnie w prawo
  • Przeszkody: bandy, muldy, stoliki, mini pumptrack, niewielkie gapy
  • Poziom trudności: średnio-zaawansowany T2/T3
  • Długość samej linii: 200m

GIBON (T4)

Stroma techniczna ścieżka, niemalże naturalna. Duża ilość korzeni oraz technicznych zakrętów, które w połączeniu ze znacznym nachyleniem terenu mogą być wyzwaniem dla początkujących rowerzystów. Trasa dojeżdża do Czarnego szlaku.

  • Dojazd: wariant na lewo od Grudy, po największym podjeździe.
  • Przeszkody: małe dropy, korzenie, techniczne zakręty na stromiźnie.
  • Poziom trudności: zaawansowany T4
  • Długość: 400m

RAKIETA (T4)

Szybka, częściowo flow, a częściowo techniczna ścieżka. Duża ilość ilość elementów skocznych oraz zakrętów, które mogą być wyzwaniem zarówno dla średnio-zaawansowanych jak i zaawansowanych rowerzystów.

  • Dojazd: zaczyna się wspólnie z Tsunami, później po drugim dropie odbija w lewo.
  • Przeszkody: średnie dropy, skoczna kładka, trawersy i bandy.
  • Poziom trudności: zaawansowany T4
  • Długość: 500m

ZWIERZYNIEC

Rejon położony wokół Czarnego szlaku turystycznego (od ROD Sopot do drogi Nadleśniczych). Ten szlak jest zarazem najwygodniejszą drogą podjazdową na początek tras. Dogodnym dojazdem jest też część podjazdowa Nomada. Po dojeździe do drogi Nadleśniczych skręcamy w prawo i na najbliższym skrzyżowaniu ponownie w prawo, mijamy pamiątkowy kamień i jedziemy cały czas prosto. Niedaleko odbijają w prawo 2 single Chimera oraz Sfora. Jadąc zaś dalej zaczyna się zjazd a za nim skręcając w lewo podjeżdżamy Nomadem na grań z której odbijają po kolei Prosiak (w prawo), Wataha (w prawo), Hiena (lewo), Locha (prawo), Żmija (prawo), Szakal (na wprost).

SFORA

Bardzo szybka trasa obfitująca w sporą ilość elementów skocznych na których możemy rozwinąć solidną prędkość. Można ją podzielić na 3 etapy. Pierwsza to bardzo szybki odcinek na grani z kilkoma bardzo szybkimi dropami. Druga część kilkoma profilami prowadzi nas na średniej wielkości drop z lądowaniem na ściance. Trzecia część to bardzo płynny trawers wyprowadzający nas na Czarny szlak podjazdowy.

  • Dojazd: Pierwsze odbicie z grani na prawo, następnie wybieramy drugi skręt w prawo.
  • Przeszkody: dropy
  • Poziom trudności: T3/T4
  • Długość: 492m

HIENA

Techniczna trasa typu flow. Zaczyna się dość techniczną ścianką z dwoma dropami, uwaga na luźną nawierzchnię! Następnie mamy już bardzo szybką i płynną trasę z kilkoma hopkami. Uwaga wylot trasy na drogę będącą dojazdem do ogródków działkowych, trzeba zachować ostrożność!

  • Dojazd: po dojeździe na drugą grań odbijamy w pierwszy wariant na lewo (około 300m od początku grani).
  • Przeszkody: dropy i hopki, stroma ścianka na początku.
  • Poziom trudności: T3-T4
  • Długość: 304m

CHIMERA

Chimera nie ukazuje swojego chimerycznego charakteru od początku, rozwija się dość leniwie, małymi dropami oraz małym gapem. Dojeżdżamy do rozwidlenia na szlaku, oba warianty są dość zaawansowane jednak prawa część jest znacznie trudniejsza. Oba warianty kończą się dropem, prawy – bardzo dużym dropem, lewy wariant jest mniejszy, lecz lądowanie na ściance może sprawić trudności początkującym rowerzystom. Po lądowaniu z dropów wtaczamy się rozpędem na górkę i skaczemy kolejnego dropa, następnie przecinamy część podjazdową Nomada. Wybierając kontynuowanie trawersem, trasa oferuje nam już czysty flow.

  • Dojazd: Pierwsze odbicie z grani na prawo, następnie trzymamy się lewej strony.
  • Przeszkody: gap, szeroka gama dropów od małych po duże, stroma końcówka.
  • Poziom trudności: zaawansowany T5
  • Długość: 573m

SZAKAL

Trasa podobna w stylu do pierwszej części Sfory, spora ilość bardzo szybkich dropów (na wprost). Dojeżdżając do końca grani możemy skręcić:

– w prawo – dwa kolejne dropy oraz techniczne zakręty (korzenie)

– w lewo – tu przyda się umiejętność kontrolowania prędkości, wjazd ścianką do naturalnego dołu przysparza sporo emocji

Oba warianty wypadają na drogę dojazdową do ogródków działkowych, trzeba zachować ostrożność!

  • Dojazd: przy końcu grani Nomada jedziemy na wprost.
  • Przeszkody: duża ilość bardzo szybkich dropów, techniczne elementy.
  • Poziom trudności: T3/T4
  • Długość: 290m

ZWIERZYNIEC

ZOBACZ MAPKĘ

Rejon położony wokół Czarnego szlaku turystycznego (od ROD Sopot do drogi Nadleśniczych). Ten szlak jest zarazem najwygodniejszą drogą podjazdową na początek tras. Dogodnym dojazdem jest też część podjazdowa Nomada. Po dojeździe do drogi Nadleśniczych skręcamy w prawo i na najbliższym skrzyżowaniu ponownie w prawo, mijamy pamiątkowy kamień i jedziemy cały czas prosto. Niedaleko odbijają w prawo 2 single Chimera oraz Sfora. Jadąc zaś dalej zaczyna się zjazd a za nim skręcając w lewo podjeżdżamy Nomadem na grań z której odbijają po kolei Prosiak (w prawo), Wataha (w prawo), Hiena (lewo), Locha (prawo), Żmija (prawo), Szakal (na wprost).

SFORA (T3-T4)

Bardzo szybka trasa obfitująca w sporą ilość elementów skocznych na których możemy rozwinąć solidną prędkość. Można ją podzielić na 3 etapy. Pierwsza to bardzo szybki odcinek na grani z kilkoma bardzo szybkimi dropami. Druga część kilkoma profilami prowadzi nas na średniej wielkości drop z lądowaniem na ściance. Trzecia część to bardzo płynny trawers wyprowadzający nas na Czarny szlak podjazdowy.

  • Dojazd: Pierwsze odbicie z grani na prawo, następnie wybieramy drugi skręt w prawo.
  • Przeszkody: dropy
  • Poziom trudności: T3/T4
  • Długość: 492m

CHIMERA (T5)

Chimera nie ukazuje swojego chimerycznego charakteru od początku, rozwija się dość leniwie, małymi dropami oraz małym gapem (trzeba wyciągnąć rower aby przeskoczyć przez belkę). Dojeżdżamy do rozwidlenia na szlaku, oba warianty są dość zaawansowane jednak prawa część jest znacznie trudniejsza. Oba warianty kończą się dropem, prawy – bardzo dużym dropem (można stłumić i wylądować przed wypłaszeniem, lub nie hamować i zaliczyć solidny lot), lewy wariant jest mniejszy, lecz lądowanie na ściance może sprawić trudności początkującym rowerzystom. Po lądowaniu z dropów wtaczamy się rozpędem na górkę i skaczemy kolejnego dropa (uwaga wąsko na wybiciu!), następnie przecinamy część podjazdową Nomada (można odbić w lewo na podjazd lub kontynuować jazdę trawersem, trzeba zachować ostrożność!). Wybierając kontynuowanie trawersem, trasa oferuje nam już czysty flow.

  • Dojazd: Pierwsze odbicie z grani na prawo, następnie trzymamy się lewej strony.
  • Przeszkody: gap, szeroka gama dropów od małych po duże, stroma końcówka.
  • Poziom trudności: zaawansowany T5
  • Długość: 573m

GUZIEC (T3-T4)

Ścieżka o typowo flow charakterze, z licznymi zakrętami i niewielkimi elementami skocznymi.

  • Dojazd: po dojeździe na drugą grań rozpoczynamy zjazd, następnie odbijamy w pierwszy wariant na lewo
  • Przeszkody: średniej wielkości elementy skoczne
  • Poziom trudności: T3/T4
  • Długość: 710m

PROSIAK (T2-T3)

Ścieżka o typowo flow charakterze, częściowo naturalna, z licznymi zakrętami i niewielkimi elementami skocznymi.

  • Dojazd: po dojeździe na drugą grań odbijamy w pierwsz wariant na prawo
  • Przeszkody: niewielkie elementy skoczne
  • Poziom trudności: T2-T3
  • Długość: 400m

WATAHA (T3)

Ścieżka o typowo flow charakterze,  z licznymi zakrętami i niewielkimi elementami skocznymi.

  • Dojazd: po dojeździe na drugą grań odbijamy w drugi wariant na prawo
  • Przeszkody: niewielkie elementy skoczne
  • Poziom trudności: T3
  • Długość: 470m

HIENA (T3-T4)

Techniczna trasa typu flow. Zaczyna się dość techniczną ścianką z dwoma dropami, uwaga na luźną nawierzchnię! Następnie mamy już bardzo szybką i płynną trasę z kilkoma hopkami. Uwaga wylot trasy na drogę będącą dojazdem do ogródków działkowych, trzeba zachować ostrożność!

  • Dojazd: po dojeździe na drugą grań odbijamy w pierwszy wariant na lewo (około 300m od początku grani).
  • Przeszkody: dropy i hopki, stroma ścianka na początku.
  • Poziom trudności: T3-T4
  • Długość: 304m

ZAGUBIONA ŚCIEŻKA (T3-T4)

Ścieżka XC miejscami techniczna, głównie po trawersie

  • Dojazd: odbicie w lewo tuż przed Sforą
  • Przeszkody: korzenie
  • Poziom trudności: T3/T4
  • Długość: 1100m

KNUR (T4)

Ścieżka o typowo flow charakterze, z licznymi zakrętami i niewielkimi elementami skocznymi.

  • Dojazd: po dojeździe na drugą grań rozpoczynamy zjazd, następnie odbijamy w drugi wariant na lewo
  • Przeszkody: średniej wielkości elementy skoczne
  • Poziom trudności: T4
  • Długość: 510m

SZAKAL (T4)

Trasa podobna w stylu do pierwszej części Sfory, spora ilość bardzo szybkich dropów (na wprost). Dojeżdżając do końca grani możemy skręcić:

– w prawo – dwa kolejne dropy oraz techniczne zakręty (korzenie)

– w lewo – tu przyda się umiejętność kontrolowania prędkości, wjazd ścianką do naturalnego dołu przysparza sporo emocji

Oba warianty wypadają na drogę dojazdową do ogródków działkowych, trzeba zachować ostrożność!

  • Dojazd: przy końcu grani Nomada jedziemy na wprost.
  • Przeszkody: duża ilość bardzo szybkich dropów, techniczne elementy.
  • Poziom trudności: T3/T4
  • Długość: 290m

BORSUK (T5)

Singiel  zaczynający się trudnym technicznym trawersem, później przechodząca w linię flow. Koniec linii przechodzi najpierw w Zagubioną Ścieżkę, a następnie w 280m Guźca co łącznie daje nam 710m linii.

  • Dojazd: po dojeździe na drugą grań rozpoczynamy zjazd odbijając w pierwszy wariant na prawo
  • Przeszkody: średniej wielkości elementy skoczne
  • Poziom trudności: T5
  • Długość: 430m+280m = 710m

AMBONA & ELEKTRYCZNE

Rejon położony między Zielonym (Grzbietowa Droga Stawowiańska) a Czarnym szlakiem turystycznym. Początek tras od drogi nadleśniczych z dogodnymi podjazdami zarówno od strony ulicy Spacerowej jak i od strony ulic Reja oraz Smolnej. Na chwilę obecną zawiera 4 trasy: Ambonę oraz Paśnik zaczynające się w okolicy ambony oraz Piorun i Twoja Stara odbijające od Zielonego szlaku. Końcówka tras zbiega się w jednym punkcie wraz z Transferem oraz Tsunami (Graniczna Droga Rickerta). Z powrotem na początek tras można dostać się między innymi: „Doliną Pioruna” oraz „Czarnym podjazdem”.

AMBONA

Szybka trasa typu flow, rozpoczyna się średniej wielkości dropem, następnie po serii niewielkich hopek zaczyna trawersować malowniczym zboczem. Po przejeździe na górkę trasa rozdziela się na 2 linie, lewa – wariant łatwiejszy, prawa – trudniejszy z większym dropem i lądowaniem usianym korzeniami. Ostatnia część trasy zaczyna się niewielkim gapem i prowadzi na serię szybkich zakrętów zakończonych średnim dropem.

  • Dojazd: od Drogi Nadleśniczych, kierujemy się na ambonę.
  • Przeszkody: średnie dropy, hopki oraz gap.
  • Poziom trudności: średni T3
  • Długość: łączna 800m, sam zjazd 600m

PAŚNIK

Szybka trasa typu flow, zaczyna się w miejscu startu Ambony i podobnie pierwszą przeszkodą jest szybki drop rozpoczynający sekcję band. Po największej z niej pierwszy element techniczny w postaci dropa z koniecznością przelecenia nad korzeniem, następnie mulda pomiędzy drzewami (wąsko!). Kolejne zakręty prowadzą na średniej wielkości gapa z bezpiecznym lądowaniem. Końcówka trasy przebiega obok młodnika bazując na dawnym przebiegu nie istniejącego już Kulfona.

  • Dojazd: od Drogi Nadleśniczych, kierujemy się na ambonę.
  • Przeszkody: średnie dropy, hopki oraz średni gap
  • Poziom trudności: średni T4
  • Długość: łączna 700m, zjazd 500m

PIORUN

Trasa w połowie techniczna w połowie szybka. Początek nieco leniwy jednak wąski, niewielkie nachylenie nie zapowiada nadchodzącego elementu technicznego w postaci 2 ścianek oddzielonych od siebie krótkim wypłaszczeniem. Następnie szybki sprint do młodnika usianego korzeniami. Duża banda i długi płynny odcinek prowadzi nas do kolejnego młodnika z dwoma dropami (uwaga ślisko po deszczu!), przecinamy drogę podjazdową i wpadamy na ostatni element techniczny, mały ale bardzo przyjemny gap. W górnym młodniku są cienkie drzewka, które lubią złapać za kierownicę. W dolnym młodniku należy zwrócić uwagę na lądowania po dropach – jest korzeniście.

  • Dojazd: od Drogi Nadleśniczych, kierujemy się na zielony szlak prowadzący w rejon Smolnej.
  • Przeszkody: średnie dropy, hopki, gap oraz ścianka
  • Poziom trudności: średni T4
  • Długość: 560m

TWOJA STARA

Techniczna trasa. Niech nie zwiedzie Was początkowy zabawowy charakter (szybki przyjemny drop) wyprowadzający rozpędem na górkę gdzie zaczyna się właściwa trasa. Dość wąski trawers prowadzi do technicznego zakrętu na bardzo stromym zboczu, następnie ścianka zakończona jeszcze większym spadkiem (korzenie!). Końcówka nie jest już tak stroma, ale występują na niej gapy (wąsko). Końcowy fragment można połączyć z końcowym gapem na piorunie. Należy uważać przecinając drogę podjazdową, Trasa przeznaczona dla zaawansowanych rowerzystów.

  • Dojazd: od Drogi Nadleśniczych, kierujemy się na zielony szlak prowadzący w rejon Smolnej.
  • Przeszkody: średnie dropy, hopki, gapy oraz eksponowane ścianki
  • Poziom trudności: wysoki T5
  • Długość: 308m

AMBONA & ELEKTRYCZNE

Rejon położony między Zielonym (Grzbietowa Droga Stawowiańska) a Czarnym szlakiem turystycznym. Początek tras od drogi nadleśniczych z dogodnymi podjazdami zarówno od strony ulicy Spacerowej jak i od strony ulic Reja oraz Smolnej. Na chwilę obecną zawiera 4 trasy: Ambonę oraz Paśnik zaczynające się w okolicy ambony oraz Piorun i Twoja Stara odbijające od Zielonego szlaku. Końcówka tras zbiega się w jednym punkcie wraz z Transferem oraz Tsunami (Graniczna Droga Rickerta). Z powrotem na początek tras można dostać się między innymi: „Doliną Pioruna” oraz „Czarnym podjazdem”.

AMBONA (T3)

Szybka trasa typu flow, rozpoczyna się średniej wielkości dropem, następnie po serii niewielkich hopek zaczyna trawersować malowniczym zboczem. Po przejeździe na górkę trasa rozdziela się na 2 linie, lewa – wariant łatwiejszy, prawa – trudniejszy z większym dropem i lądowaniem usianym korzeniami. Ostatnia część trasy zaczyna się niewielkim gapem i prowadzi na serię szybkich zakrętów zakończonych średnim dropem.

  • Dojazd: od Drogi Nadleśniczych, kierujemy się na ambonę.
  • Przeszkody: średnie dropy, hopki oraz gap.
  • Poziom trudności: średni T3
  • Długość: łączna 800m, sam zjazd 600m

PAŚNIK (T4)

Szybka trasa typu flow, zaczyna się w miejscu startu Ambony i podobnie pierwszą przeszkodą jest szybki drop rozpoczynający sekcję band. Po największej z niej pierwszy element techniczny w postaci dropa z koniecznością przelecenia nad korzeniem, następnie mulda pomiędzy drzewami (wąsko!). Kolejne zakręty prowadzą na średniej wielkości gapa z bezpiecznym lądowaniem. Końcówka trasy przebiega obok młodnika bazując na dawnym przebiegu nie istniejącego już Kulfona.

  • Dojazd: od Drogi Nadleśniczych, kierujemy się na ambonę.
  • Przeszkody: średnie dropy, hopki oraz średni gap
  • Poziom trudności: średni T4
  • Długość: łączna 700m, sam zjazd 500m

PIORUN (T4)

Trasa w połowie techniczna w połowie szybka. Początek nieco leniwy jednak wąski, niewielkie nachylenie nie zapowiada nadchodzącego elementu technicznego w postaci 2 ścianek oddzielonych od siebie krótkim wypłaszczeniem. Następnie szybki sprint do młodnika usianego korzeniami. Duża banda i długi płynny odcinek prowadzi nas do kolejnego młodnika z dwoma dropami (uwaga ślisko po deszczu!), przecinamy drogę podjazdową i wpadamy na ostatni element techniczny, mały ale bardzo przyjemny gap. W górnym młodniku są cienkie drzewka, które lubią złapać za kierownicę. W dolnym młodniku należy zwrócić uwagę na lądowania po dropach – jest korzeniście.

  • Dojazd: od Drogi Nadleśniczych, kierujemy się na zielony szlak prowadzący w rejon Smolnej.
  • Przeszkody: średnie dropy, hopki, gap oraz ścianka
  • Poziom trudności: średni T4
  • Długość: 560m

TWOJA STARA (T5)

Techniczna trasa. Niech nie zwiedzie Was początkowy zabawowy charakter (szybki przyjemny drop) wyprowadzający rozpędem na górkę gdzie zaczyna się właściwa trasa. Dość wąski trawers prowadzi do technicznego zakrętu na bardzo stromym zboczu, następnie ścianka zakończona jeszcze większym spadkiem (korzenie!). Końcówka nie jest już tak stroma, ale występują na niej gapy (wąsko). Końcowy fragment można połączyć z końcowym gapem na piorunie. Należy uważać przecinając drogę podjazdową, Trasa przeznaczona dla zaawansowanych rowerzystów.

  • Dojazd: od Drogi Nadleśniczych, kierujemy się na zielony szlak prowadzący w rejon Smolnej.
  • Przeszkody: średnie dropy, hopki, gapy oraz eksponowane ścianki
  • Poziom trudności: wysoki T5
  • Długość: 308m

SPACEROWE

Rejon położony pomiędzy drogą nadleśniczych a ul. Spacerową. Stanowi wygodny łącznik między trasami Bajkowymi i pozostałymi rejonami. Wzdłuż tego rejonu wiedzie podjazd turystycznym szlakiem czarnym, na który wyjeżdżają single Iskra i Dziewczyna Szamana.

SZAMAN

Doskonały singiel dla chcących podnosić swoje umiejętności mtb. Zaczyna się szybkim zjazdem, który wprowadza rowerzystę od razu na podjazd. Jest szeroko i bezpiecznie, dla tego to dobre miejsce do oswajania się z prędkością. Na singlu znajduje się szereg małych hopek i dropów, które można rolować bez oddania skoku, a większość ominąć. Nie dajmy się jednak zaskoczyć, w drugiej połowie trudność znacznie rośnie wraz z osiąganą prędkością. Końcówka singla dochodzi do ścieżki prowadzącej wzdłuż ul. Spacerowej, a sam singiel bywa uczęszczany przez pieszych turystów. Należy uważać.

  • Dojazd: Początek wspólny z dojazdem do Iskry i Dziewczyny Szamana przy skrzyżowaniu czarnego szlaku i drogi nadleśniczych. W miejscu rozejścia tych 3 singli, wybieramy wariant lewy (najszerszy na wprost, wraz z przebiegiem głównej ścieżki)
  • Przeszkody: małe dropy i hopki, korzenie, zakręty na stromiźnie.
  • Poziom trudności: łatwy T2/T3
  • Długość: 312m

DZIEWCZYNA SZAMANA

 Skoczna trasa typu flow. Bardziej pokręcona i trudniejsza od Szamana. Początek dość stromy z małym dropem i lądowaniem na korzeniach. Momentami wąskie trawersy i korzenie nachylone w poprzek. Na końcu hopka z lądowaniem w obniżeniu terenu, lepiej nie przesadzać z długością lotu. Końcówka singla wychodzi na podjazd szlakiem czarnym. Należy uważać.

  • Dojazd: Początek wspólny z dojazdem do Iskry i Szamana przy skrzyżowaniu czarnego szlaku i drogi nadleśniczych. W miejscu rozejścia tych 3 singli, wybieramy wariant środkowy (w prawo od Szamana)
  • Przeszkody: małe dropy i hopki, korzenie nachylone w poprzek, wąskie trawersy, zakręty na stromiźnie.
  • Poziom trudności: średniozaawansowany/ zaawansowany T3/T4
  • Długość: 311m

ISKRA

Krótki ale bardzo treściwy singiel. Najtrudniejszy w rejonie Spacerowe. Zaczyna się od małej hopki, następnie prowadzi na małego gapa z lądowaniem w bandzie. Kolejna ciasna banda i dojeżdżamy do clou tego singla: ścianki o wysokości ~2m. Ścianka potrafi wybić z rytmu nawet zaawansowanych rowerzystów. Jest jednak bardzo przyjazna, o ile pamięta się o kompresji na końcu. Następnie mamy średni drop, jednak z lądowaniem nachylonym zarówno wzdłuż jak i w poprzek linii przejazdu. Ostatnią przeszkodą jest mały drop stanowiący wobec poprzednich przeszkód formalność. Trasa przypomina trudnością i charakterem srebrnogórską linię „C”.

  • Dojazd: Początek wspólny z dojazdem do Szamana i Dziewczyny szamana od Drogi Nadleśniczych. W miejscu rozejścia tych 3 singli, wybieramy wariant prawy
  • Przeszkody: dropy, gap do bandy, ścianka i lądowanie z dodatkowym poprzecznym nachyleniem.
  • Poziom trudności: trudny T4/T5
  • Długość: 200m

WIEDŹMA

Krótka dosyć nachylona techniczna trasa. W gorszych warunkach pogodowych robi się trudna. Charakter trasy jest bardzo naturalny, z jednym dropem na samym początku.

  • Dojazd: dojeżdżamy leśną ścieżką odbijającą od Drogi Nadleśniczych na wysokości odbicia na Grudę.
  • Przeszkody: dosyć stroma naturalnatrasa
  • Poziom trudności: T3/T4
  • Długość: 221m

SPACEROWE

ZOBACZ MAPKĘ

Rejon położony pomiędzy drogą nadleśniczych a ul. Spacerową. Stanowi wygodny łącznik między trasami Bajkowymi i pozostałymi rejonami. Wzdłuż tego rejonu wiedzie podjazd turystycznym szlakiem czarnym, na który wyjeżdżają single Iskra i Dziewczyna Szamana.

SZAMAN (T2-T3)

Doskonały singiel dla chcących podnosić swoje umiejętności mtb. Zaczyna się szybkim zjazdem, który wprowadza rowerzystę od razu na podjazd. Jest szeroko i bezpiecznie, dla tego to dobre miejsce do oswajania się z prędkością. Na singlu znajduje się szereg małych hopek i dropów, które można rolować bez oddania skoku, a większość ominąć. Nie dajmy się jednak zaskoczyć, w drugiej połowie trudność znacznie rośnie wraz z osiąganą prędkością. Końcówka singla dochodzi do ścieżki prowadzącej wzdłuż ul. Spacerowej, a sam singiel bywa uczęszczany przez pieszych turystów. Należy uważać.

  • Dojazd: Początek wspólny z dojazdem do Iskry i Dziewczyny Szamana przy skrzyżowaniu czarnego szlaku i drogi nadleśniczych. W miejscu rozejścia tych 3 singli, wybieramy wariant lewy (najszerszy na wprost, wraz z przebiegiem głównej ścieżki)
  • Przeszkody: małe dropy i hopki, korzenie, zakręty na stromiźnie.
  • Poziom trudności: łatwy T2/T3
  • Długość: 312m

DZIEWCZYNA SZAMANA (T3)

 Skoczna trasa typu flow. Bardziej pokręcona i trudniejsza od Szamana. Początek dość stromy z małym dropem i lądowaniem na korzeniach. Momentami wąskie trawersy i korzenie nachylone w poprzek. Na końcu hopka z lądowaniem w obniżeniu terenu, lepiej nie przesadzać z długością lotu. Końcówka singla wychodzi na podjazd szlakiem czarnym. Należy uważać.

  • Dojazd: Początek wspólny z dojazdem do Iskry i Szamana przy skrzyżowaniu czarnego szlaku i drogi nadleśniczych. W miejscu rozejścia tych 3 singli, wybieramy wariant środkowy (w prawo od Szamana)
  • Przeszkody: małe dropy i hopki, korzenie nachylone w poprzek, wąskie trawersy, zakręty na stromiźnie.
  • Poziom trudności: średnio zaawansowany/ zaawansowany T3/T4
  • Długość: 311m

ISKRA (T5)

Krótki ale bardzo treściwy singiel. Najtrudniejszy w rejonie Spacerowe. Zaczyna się od małej hopki, następnie prowadzi na małego gapa z lądowaniem w bandzie. Kolejna ciasna banda i dojeżdżamy do clou tego singla: ścianki o wysokości ~2m. Ścianka potrafi wybić z rytmu nawet zaawansowanych rowerzystów. Jest jednak bardzo przyjazna, o ile pamięta się o kompresji na końcu. Następnie mamy średni drop, jednak z lądowaniem nachylonym zarówno wzdłuż jak i w poprzek linii przejazdu. Ostatnią przeszkodą jest mały drop stanowiący wobec poprzednich przeszkód formalność. Trasa przypomina trudnością i charakterem srebrnogórską linię „C”. Końcówka singla wychodzi na podjazd szlakiem czarnym. Należy uważać.

  • Dojazd: Początek wspólny z dojazdem do Szamana i Dziewczyny szamana przy skrzyżowaniu czarnego szlaku i drogi nadleśniczych. W miejscu rozejścia tych 3 singli, wybieramy wariant prawy (90 stopni od głównej ścieżki)
  • Przeszkody: dropy, gap do bandy, ścianka i lądowanie z dodatkowym poprzecznym nachyleniem.
  • Poziom trudności: trudny T4/T5
  • Długość: 200m
Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google